مرور سوابق پژوهشی مرتبط با اثربخشی آموزش مستقیم در بهبود عملکرد دانش آموزان دارای اختلال ریاضی

نریمانی, محمد and آقاجانی, سیف اله and بشرپور, سجاد and محبی, رقیه (2019) مرور سوابق پژوهشی مرتبط با اثربخشی آموزش مستقیم در بهبود عملکرد دانش آموزان دارای اختلال ریاضی. In: The 1st National Conference of the Future School - 2019, 2019, Ardabil.

[img] Text
I-00292-AB.pdf

Download (311kB)
Official URL: http://uma.ac.ir

Abstract

-

Item Type: Conference or Workshop Item (Paper)
Persian Title: مرور سوابق پژوهشی مرتبط با اثربخشی آموزش مستقیم در بهبود عملکرد دانش آموزان دارای اختلال ریاضی
Persian Abstract: اختلال یادگیری1 یکی از بزرگترین و شاید جنجال برانگیزترین مقوله های آموزش و پرورش استثنایی است. یکی از شایع ترین انواع اختلال یادگیری اختلال ریاضی2 است. برای تشخیص اختلال یادگیری خاص با اسپسیفایر ریاضی فرد نقایصی در چهار گروه از مهارتها که شامل درک اعداد، به یاد سپردن و به یاد آوردن مواد حفظی مثل جدول ضرب، محاسبات ریاضی صحیح و صریح، استدلال ریاضی صحیح دارد. به منظور کمک به رفع مشکلات دانش آموزان با اختلال ریاضی پژوهشگران معتقدند متناسب با مشکل های موجود باید مداخله های خاصی اعمال شود. به طوری که برای آموزش و ترسیم عقب ماندگی تحصیلی این کودکان و نوجوانان روشهای مختلفی به کار گرفته شده است، که از آن جمله روش آموزش مستقیم3 می باشد. آموزش مستقیم روش آموزشی می باشد که در آن آموزگار اطلاعات را مستقیم و بدون واسطه و در مراحل مشخص و مرتب به دانش آموزان منتقل می کند. برنامه های آموزش مستقیم بر اساس ادبیات تحقیق، نسبت به دیگر برنامه های آموزشی در پیشرفت تحصیلی یادگیرندگان دارای اختلالهای یادگیری ویژه اثربخش تر بوده است. با توجه به اهمیت ارائه آموزش مناسب جهت رفع مشکلات دانش آموزان دارای اختلال ریاضی و اثربخش بودن روش آموزش مستقیم، در این مقاله پس از مروری بر تعریف و چگونگی ارائه این روش، به بررسی سوابق پژوهش های انجام یافته در این حیطه می پردازیم.
Subjects: Divisions > Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019
Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019
Divisions: Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019
Subjects > Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019
Date Deposited: 08 Dec 2019 07:47
Last Modified: 08 Dec 2019 07:47
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/10497

Actions (login required)

View Item View Item