تعیین سهم مولفه های ادراک از محیط کلاس در پیش بینی پیشرفت یادگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم

معصومی, ثمین and یوسفی افراشته, مجید (2019) تعیین سهم مولفه های ادراک از محیط کلاس در پیش بینی پیشرفت یادگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم. In: The 1st National Conference of the Future School - 2019, 2019, Ardabil.

[img] Text
I-00344-AB.pdf

Download (247kB)
Official URL: http://uma.ac.ir

Abstract

-

Item Type: Conference or Workshop Item (Paper)
Persian Title: تعیین سهم مولفه های ادراک از محیط کلاس در پیش بینی پیشرفت یادگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم
Persian Abstract: امروزه یادگیری زبان دوم یکی از عوامل پیشرفت در جوامع است.یادگیری زبان دیگر ، تجربه های منحصر بفرد و بی شماری را برای رسیدن به موفقیت فراهم میکند که حائز اهمیت است. این پژوهش با هدف پیش بینی پیشرفت یادگیری زبان دوم بر حسب مولفه های ادراک از محیط کلاس انجام شده است. پژوهش حاضر مطالعه ای توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه اماری این پژوهش زبان اموزان دختر اموزشگاه زبان شکوه شهر ابهر در سال 1398 در ترم بهار بود که در دامنه سنی 13- 19 سال قرار داشتند که به شیوه نمونه گیری خوشه ای تعداد 200 نفر انتخاب شدند. داده ها با استفاده از پرسش نامه ادراک از محیط کلاس(جنتری و همکاران ،2002)و نمرات پایان ترم بهار 98 زبان اموزان دختر جمع اوری و بوسیله ازمون های ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیری تحلیل شد.نتایج این پژوهش نشان داد مولفه های (علاقه ، انتخاب،چالش ولذت ) ادراک محیط کلاس می توانند یادگیری زبان دوم را به طور معنا داری پیش بینی کنند ودر این بین علاقه سهم بیشتری در پیش بینی یادگیری داشت(01/0>P). لذا به منظور ارتقا و پیشرفت یادگیری زبان اموزان زمینه بهبود ادراک زبان اموزان از محیط کلاس درکلاس درس فراهم شود.
Subjects: Divisions > Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019
Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019
Divisions: Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019
Subjects > Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019
Date Deposited: 08 Dec 2019 07:30
Last Modified: 08 Dec 2019 07:30
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/10508

Actions (login required)

View Item View Item