بررسی دوزبانگی اجتماعی کودکان و رویکرد مناسب آموزشی در آنان

میرزائی, سارا and رضائی, فاطمه (2019) بررسی دوزبانگی اجتماعی کودکان و رویکرد مناسب آموزشی در آنان. In: The 1st National Conference of the Future School - 2019, 2019, Ardabil.

[img] Text
I-00511-AC.pdf

Download (219kB)
Official URL: http://uma.ac.ir

Abstract

-

Item Type: Conference or Workshop Item (Paper)
Persian Title: بررسی دوزبانگی اجتماعی کودکان و رویکرد مناسب آموزشی در آنان
Persian Abstract: شيوه ی آموزشي که به استفاده از زباني غير از زبان مادري کودک به عنوان واسطه آموزشي تأکيد مي کند، آموزش دوزبانه اطلاق مي گردد. دو زبانگي فردي و اجتماعي در بيشتر کشورهاي جهان پديده اي شايع بوده که نظام آموزشی را با خود درگیر کرده است. در اين ميان دو زبانگي اجتماعي پديده¬اي به مراتب رايجتر است. نظام هاي آموزشي در کشورهاي مختلف ممکن است رويکردهاي مختلفي در برابر اين پديده اتخاذ کنندو برنامه های متفاوتی را در سیستم آموزشی خود دنبال کنند. مشکلات ناشي از اين خط مشي و تجارب و راهکارهاي اتخاذ شده در بعضي نقاط جهان در اين مقاله بحث مي شود و سرانجام به ضرورت بررسي مسئله از ديدگاه عدالت محور در داخل کشور و هم چنين فرصتهاي بالقوه حاصل ازگنجاندن زبان اول در برنامه آموزش ابتدايي، پرداخته مي شود.
Subjects: Divisions > Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019
Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019
Divisions: Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019
Subjects > Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019
Date Deposited: 08 Dec 2019 07:23
Last Modified: 08 Dec 2019 07:23
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/10567

Actions (login required)

View Item View Item