بررسی میزان انگیزش تحصیلی دانش آموزان بر اساس باورهای هوشی آنها

شعله, فائزه and اجلی, لیلا (2019) بررسی میزان انگیزش تحصیلی دانش آموزان بر اساس باورهای هوشی آنها. In: The 1st National Conference of the Future School - 2019, 2019, Ardabil.

[img] Text
I-00513-AB.pdf

Download (191kB)
Official URL: http://uma.ac.ir

Abstract

-

Item Type: Conference or Workshop Item (Paper)
Persian Title: بررسی میزان انگیزش تحصیلی دانش آموزان بر اساس باورهای هوشی آنها
Persian Abstract: هدف از این پژوهش بررسی میزان انگیزش تحصیلی دانش آموزان بر اساس باورهای هوشی آنها بوده است. روش پژوهش ازنوع مروری با استفاده از پژوهش های انجام شده در 10 سال گذشته در مورد عوامل موثر بر انگیزش تحصیلی دانش آموزان بوده است. یافته های پژوهش نشان داد که ابعاد هوشی مختلف می توانند بر میزان انگیزش تحصیلی دانش آموزان موثر باشند و در این بین تاثیر هوش بر بعد درونی انگیزش بیشتر مشاهده شده است. همچنین هوش هیجانی نیز به عنوان یکی از ابعاد هوشی با انگیزش تحصیلی مرتبط است و می تواند با پیشرفت تحصیلی نیز در ارتباط باشد. بنابراین باورهای هوشی و ابعاد و جنبه های مختلف هوش با میزان انگیزش تحصیلی در دانش آموزان ارتباط داشته اند و به نوعی می توان به منظور تقویت انگیزش تحصیلی به وسیله ارزیابی و تقویت هوش کلامی و عملی، هوش هیجانی و هوش اجتماعی در مراکز آموزشی اقدام کرد.
Subjects: Divisions > Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019
Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019
Divisions: Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019
Subjects > Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019
Date Deposited: 08 Dec 2019 07:23
Last Modified: 08 Dec 2019 07:23
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/10570

Actions (login required)

View Item View Item