تحلیل محتوای کتاب راهنمای معلم علوم تجربی پنجم دبستان از لحاظ توجه به فرآیند حل مسئله

تقی پور, محمد and حلبی ساز, حسن (2019) تحلیل محتوای کتاب راهنمای معلم علوم تجربی پنجم دبستان از لحاظ توجه به فرآیند حل مسئله. In: the 1st national conference of school psychology 2019.

[img] Text
C-00031-AB.pdf

Download (904kB)
Official URL: http://uma.ac.ir/

Abstract

-

Item Type: Conference or Workshop Item (Paper)
Persian Title: تحلیل محتوای کتاب راهنمای معلم علوم تجربی پنجم دبستان از لحاظ توجه به فرآیند حل مسئله
Persian Abstract: کتاب راهنمای معلم، یکی از اساسی‌ترین بخش¬های برنامه¬ی درسی دوره¬ی ابتدایی محسوب می¬شود چراکه فرآیند و منابعی را در اختیار آموزگار قرار می¬دهد که با استفاده از آن به اجرای بسته¬ی آموزشی بپردازد. تحقیق حاضر با هدف تحلیل محتوای کتاب راهنمای معلم علوم تجربی پایه¬ی پنجم دبستان از لحاظ توجه به فرآیند حل مسئله انجام شد. کل کتاب مورد بررسی قرار گرفت و نمونه¬گیری انجام نشد. ابزار تحقیق چک‌لیستی مبتنی بر مراحل حل مسئله¬ی جان دیویی بود. طبق یافته¬های پژوهش در مجموع 38 موقعیت یا فعالیت پیشنهادی مسئله‌دار در کتاب شناسایی شد. از بین دروس، درس اول با تعداد 9 فعالیت مسئله محور بیش¬ترین و درس نهم با صفر فعالیت مسئله محور کمترین میزان توجه را به آموزشی مبتنی بر مسئله داشته¬اند. همچنین با توجه به نتایج به دست آمده، مشخص شد که از بین مراحل حل مسئله، به مرحله¬ی تشخیص حل مسئله (%24) بیشترین توجه و به مرحله انتخاب بهترین راه‌حل (%16) کمترین توجه شده است.
Subjects: Divisions > Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019
Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019
Divisions: Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019
Subjects > Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019
Date Deposited: 08 Dec 2019 07:22
Last Modified: 08 Dec 2019 07:22
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/10574

Actions (login required)

View Item View Item