محتوای کتب فارسی مقطع ابتدایی براساس مولفه های ارزشیابی مهارت های چهارگانه زبان: مروری بر اهمیت جایگاه استفاده از محتوای مکمل تحلیل

رنجبر اسفیجر, نسرین (2019) محتوای کتب فارسی مقطع ابتدایی براساس مولفه های ارزشیابی مهارت های چهارگانه زبان: مروری بر اهمیت جایگاه استفاده از محتوای مکمل تحلیل. In: The 1st National Conference of the Future School - 2019, 2019, Ardabil.

[img] Text
C-00088-AB.pdf

Download (375kB)
Official URL: http://uma.ac.ir/

Abstract

-

Item Type: Conference or Workshop Item (Paper)
Persian Title: محتوای کتب فارسی مقطع ابتدایی براساس مولفه های ارزشیابی مهارت های چهارگانه زبان: مروری بر اهمیت جایگاه استفاده از محتوای مکمل تحلیل
Persian Abstract: در فرآیند برنامه ریزی درسی ، تهیه و تدوین محتوای آموزشی مناسب بخصوص در نظام آموزشی متمرکز از جایگاه ویژه ای برخوردار است. در تحقیق حاضر نیز با هدف بررسی مولفه های ارزشیابی مهارت های چهارگانه زبان به تحلیل کتب فارسی مقطع ابتدایی پرداختیم، نمونه آماری موردنظر نه درس از هر کتاب بوده که بصورت خوشه ای انتخاب شده اند. بررسی ها نشان داد مولفه خواندن با اختصاص 38.04درصد بالاترین و گوش دادن با 10.87 درصد کمترین میزان از مولفه های ارزشیابی مهارت های چهارگانه زبان فارسی را به خود اختصاص داده است.مولفه نوشتن با 32.61 درصد در جایگاه دوم و مولفه سخن گفتن با 18.48 درصد در جایگاه سوم قرار دارد. و نتایج حاکی از آن است که برخلاف گفته مولفان مبنی برآنکه در برنامه آموزش زبان فارسی به مهارت های چهارگانه زبانی و قدرت تفکر و اندیشیدن به یک میزان توجه شده است، به ارزشیابی این مهارت ها به یک میزان توجه نشده است. لذا باتوجه به اهمیت هر چهار مهارت و ارزشیابی آنها معلمان بایستی از محتوای مکمل استفاده و به تقویت آنان بپردازند.
Subjects: Divisions > Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019
Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019
Divisions: Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019
Subjects > Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019
Date Deposited: 09 Dec 2019 09:05
Last Modified: 09 Dec 2019 09:05
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/10582

Actions (login required)

View Item View Item