تحلیل محتوای کتاب علوم تجربی پایه سوم ابتدایی براساس روش ویلیام رومی

سادات حسینی, زینب and علی نژاد, الهه and مقصودی, سپیده and نوری, زهرا and قاسمی, حدیثه (2019) تحلیل محتوای کتاب علوم تجربی پایه سوم ابتدایی براساس روش ویلیام رومی. In: The 1st National Conference of the Future School - 2019, 2019, Ardabil.

[img] Text
C-00111-AB.pdf

Download (1MB)
Official URL: http://uma.ac.ir/

Abstract

-

Item Type: Conference or Workshop Item (Paper)
Persian Title: تحلیل محتوای کتاب علوم تجربی پایه سوم ابتدایی براساس روش ویلیام رومی
Persian Abstract: هدف از پژوهش حاضر تحلیل محتوای کتاب علوم پایه سوم ابتدایی براساس روش ویلیام رومی است . جامعه مورد مطالعه در پژوهش ، کتاب علوم پایه سوم ابتدایی می باشد که 7 درس از این کتاب به عنوان نمونه آماری مورد تحلیل قرار گرفته و واحد تجزیه و تحلیل شامل: متن ، پرسش ها و تصاویر کتاب است که بر اساس مقوله های فعال و غیر فعال با فرمول ویلیام رومی؛ تحلیل و ضریب درگیری آنها مشخص شده است. نتایج به دست آمده نشان می دهد که متن کتاب علوم با ضریب درگیری 52/0 فعال بوده و مناسب و پویا طراحی شده است. هم چنین ،تصاویر کتاب با ضریب درگیری 77/0 تصاویری فعال هستند و متناسب با درس علوم ، شیوه ی پویا و فعالی را ، که موجب درگیر کردن دانش آموزان در یادگیری می شود، در پیش گرفته اند . در خصوص پرسش ها، ضریب درگیری عدد 5 به دست آمده است که این ضریب از 5/1 بسیار بزرگ تر می باشد یعنی کتاب بدون در نظر گرفتن اطلاعات فراگیر و بدون ارائه دانش کافی ، از او انجامِ یک فعالیت و ارائه اطلاعات فراوان را طلبیده است ، بنابراین براساس روش ویلیام رومی ؛ پرسش ها و فعالیت های کتاب به شیوه ای نامناسب طراحی شده اند.
Subjects: Divisions > Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019
Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019
Divisions: Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019
Subjects > Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019
Date Deposited: 09 Dec 2019 09:00
Last Modified: 09 Dec 2019 09:00
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/10589

Actions (login required)

View Item View Item