تجزیه و تحلیل محتوای کتاب مطالعات اجتماعی پنجم ابتدایی بر حسب مؤلفه های اجتماعی و گرایش کتاب

پرس, رضا and اکبری نیک, علی (2019) تجزیه و تحلیل محتوای کتاب مطالعات اجتماعی پنجم ابتدایی بر حسب مؤلفه های اجتماعی و گرایش کتاب. In: The 1st National Conference of the Future School - 2019, 2019, Ardabil.

[img] Text
C-00136-AB.pdf

Download (1MB)
Official URL: http://uma.ac.ir/

Abstract

-

Item Type: Conference or Workshop Item (Paper)
Persian Title: تجزیه و تحلیل محتوای کتاب مطالعات اجتماعی پنجم ابتدایی بر حسب مؤلفه های اجتماعی و گرایش کتاب
Persian Abstract: برنامه درسی مطالعات اجتماعی سال پنجم ابتدایی، با توجه به رویکرد کلی برنامه درسی ملی مبنی بر فطرت گرایی و اهتمام به شکوفایی آن، سعی دارد زمینه های تربیت فردی و اجتماعی کودکان و نوجوانان را فراهم آورد. هدف این پژوهش، شناسایی مولفه های مهارتهای اجتماعی در کتاب مطالعات اجتماعی پایه پنجم ابتدایی است. این پژوهش از پژوهش های ترکیبی است و در دو بخش کیفی و کمی انجام گرفته است. در بخش کیفی، ابزار شناسایی مهارتهای اجتماعی با استفاده از روش مطالعه موردی کیفی تدوین شده است. در بخش کمی، ابتدا با استفاده از روش تحلیل عامل تاییدی، اعتبار و پایایی ملاکها و شاخصهای شناسایی شده بررسی و برمبنای آن و با روش تحلیل محتوای کمی، مهارتهای اجتماعی شمارش شده است. نتایج نشان داد که گرایش کتاب مطالعات پنجم بیشتر اجتماعی و اقتصادی است و سپس فرهنگی و سیاسی قرار دارد.
Subjects: Divisions > Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019
Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019
Divisions: Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019
Subjects > Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019
Date Deposited: 09 Dec 2019 08:56
Last Modified: 09 Dec 2019 08:56
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/10595

Actions (login required)

View Item View Item