جایگاه ارزشیابی کیفی-توصیفی در برنامه درسی

هاشمی, سید احمد and رهبر, مریم (2019) جایگاه ارزشیابی کیفی-توصیفی در برنامه درسی. In: The 1st National Conference of the Future School - 2019, 2019, Ardabil.

[img] Text
C-00169-AB.pdf

Download (1MB)
Official URL: http://uma.ac.ir/

Abstract

-

Item Type: Conference or Workshop Item (Paper)
Persian Title: جایگاه ارزشیابی کیفی-توصیفی در برنامه درسی
Persian Abstract: از آنجا که آموزش و پرورش در تحقق اهداف و آرمانهای جامعه، نقشی تعیین کننده و سرنوشت ساز بر عهده دارد، در نظام جمهوری اسلامی نیز زمینه سازی برای حرکت انسانها به سوی خدا گونگی تنها از طریق آموزش و پرورشی هدفمند، پویا، فعال و با نشاط امکانپذیر است. در این راستا "ارزشیابی توصیفی" نیز با هدف توجه به رسالت اصلی ارزشیابی، یعنی فراهم ساختن امکان بهبود فرایند یادگیری، میتواند زمینه ساز ایجاد محیطی فعال و پویا برای یادگیری دانش آموزان باشد.پژوهش حاضر با هدف واکاوی جایگاه ارزشیابی توصیفی در برنامه درسی به ارتباط ارزشیابی توصیفی و برنامه درسی، اهداف ارزشیابی توصیفی و ابزار آن و نقد ارزشیابی توصیفی پرداخته است. با توجه به اینکه معلمان نقش موثری در تغییر نگرش فراگیران و والدین و همچنین سایر معلمان دارند به بررسی چگونگی ایجاد تغییر اشاره شده است، در جریان فرایند این طرح پژوهشی می توان نتیجه گرفت اجرای ارزشیابی توصیفی نیازمند ایجاد شرایط و زمینه های مناسب در برنامه درسی می باشد. توجه به تغییر نگرش مدیران ، والدین، معلمان و حتی خود فراگیر به عنوان شرایط اساسی اجرای این روش می باشد و در صورتی که این شرایط فراهم نگردد، اجرای این روش ارزشیابی با شکست مواجه می شود.
Subjects: Divisions > Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019
Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019
Divisions: Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019
Subjects > Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019
Date Deposited: 09 Dec 2019 08:53
Last Modified: 09 Dec 2019 08:53
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/10603

Actions (login required)

View Item View Item