مقایسه سن حاملگی و افسردگی در مادران دانش آموزان با و بدون اختلال یادگیری

خدابخشی, لیلا and سید¬سلیمانی, زهرا (2019) مقایسه سن حاملگی و افسردگی در مادران دانش آموزان با و بدون اختلال یادگیری. In: The 1st National Conference of the Future School - 2019, 2019, Ardabil.

[img] Text
I-00520-AC.pdf

Download (331kB)
Official URL: http://uma.ac.ir

Abstract

-

Item Type: Conference or Workshop Item (Paper)
Persian Title: مقایسه سن حاملگی و افسردگی در مادران دانش آموزان با و بدون اختلال یادگیری
Persian Abstract: هدف این مطالعه مقایسه سن حاملگی و افسردگی در مادران دانش آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری بود.این پژوهش علی-مقایسه ای و از نوع مقطعی –مقایسه ای است. جامعه آماری این پژوهش را کلیه ی مادران پسران دارای اختلالات یادگیری که فرزند آن ها در مدرسه ابتدایی اختلالات یادگیری شهراردبیل مشغول به تحصیل هستند ،تشکیل دادند. نمونه پژوهش شامل تعداد15 نفر از مادران دارای فرزند اختلال یادگیری می ¬باشد که به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. همچنین 15 نفر از مادران دانش آموزان عادی نیز به همین روش انتخاب شدند،می باشد. برای جمع آوری داده ها ازپرسشنامه افسردگی بک و سن حاملگی مادران استفاده شد .داده های به دست امده با استفاده از نرم افزارSPSSمورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج به دست آمده نشان داد تفاوت افسردگی در دو گروه مورد مطالعه معنادار می باشد P≤0/01)). به طوری که مادران کودکان دارای اختلال یادگیری نمرات بالاتری در مقایسه با مادران کودکان بدون اختلال یادگیری دریافت کردند. اما براساس نتایج تفاوت سن بارداری در بین دو گروه مورد مطالعه معنادار نمی باشدP≥0/05)).یافته های این پژوهش نشان می دهد مادران این دانش آموزان به دلیل انتظارهای غیرواقع بینانه و سرزنش مداوم خود و احساس گناه مداوم خود سطح بالایی از افسردگی را تجربه می کنند.
Subjects: Divisions > Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019
Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019
Divisions: Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019
Subjects > Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019
Date Deposited: 10 Dec 2019 06:52
Last Modified: 10 Dec 2019 06:52
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/10611

Actions (login required)

View Item View Item