بررسی نقش اضطراب جدایی در مدرسه هراسی (ماهیت،شیوع،درمان)

محمدی مزرعی, ابتسام and انوریان, آزاده (2019) بررسی نقش اضطراب جدایی در مدرسه هراسی (ماهیت،شیوع،درمان). In: The 1st National Conference of the Future School - 2019, 2019, Ardabil.

[img] Text
I-00544-AC.pdf

Download (404kB)
Official URL: http://uma.ac.ir

Abstract

-

Item Type: Conference or Workshop Item (Paper)
Persian Title: بررسی نقش اضطراب جدایی در مدرسه هراسی (ماهیت،شیوع،درمان)
Persian Abstract: مدرسه هراسی که گاهی امتناع از مدرسه نامیده می‌شود، با ترس شدید از رفتن به مدرسه مشخص می‌گردد. امروزه امتناع از مدرسه برای کودکان، خانواده‌ها و کارکنان مدرسه یک چالش جدی به شمار می‌آید. از آنجا که ترس از مدرسه رفتن تاثیرات کوتاه مدت و طولانی مدت در رشد اجتماعی، عاطفی و آموزشی کودکان دارد، شناسایی زود هنگام علت‌های آن و ارائه مداخلات درمانی برای جلوگیری از مشکلات بیشتر، امری لازم و ضروری است. با توجه به این‌که شروع مدرسه، جدایی‌های طولانی و مکرر کودکان از پدر و مادرشان را به همراه دارد، می‌توان علت عمده‌ی مدرسه هراسی را اضطراب جدایی دانست. اضطراب جدایی، نگرانی و پریشانی مفرط و نامتناسب با سن و سطح رشدی کودک در طول جدایی از خانه و مراقبان وی است که به کارایی و آسایش او لطمه می‌زند. از این‌رو مقاله‌ی حاضر با بهره‌گیری از روش تحلیل اسنادی به دنبال تبیین نقش اضطراب جدایی بر مدرسه هراسی است و در آن به بیان تفصیلی علل، میزان شیوع و درمان اختلال اضطراب جدایی پرداخته شده است.
Subjects: Divisions > Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019
Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019
Divisions: Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019
Subjects > Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019
Date Deposited: 10 Dec 2019 06:50
Last Modified: 10 Dec 2019 06:50
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/10617

Actions (login required)

View Item View Item