بررسی میزان تاثیر آموزش دو زبانگی درهوش و یادگیری

محرمی, مهرداد and السادات سید مدنی, اشرف and صادقی, هاشم and نوری, پریسا (2019) بررسی میزان تاثیر آموزش دو زبانگی درهوش و یادگیری. In: The 1st National Conference of the Future School - 2019, 2019, Ardabil.

[img] Text
I-00571-AB.pdf

Download (141kB)
Official URL: http://uma.ac.ir

Abstract

-

Item Type: Conference or Workshop Item (Paper)
Persian Title: بررسی میزان تاثیر آموزش دو زبانگی درهوش و یادگیری
Persian Abstract: امروزه دوزبانگی امری است که اکثر کشورهای جهان حتی بخش کوچکی از جمعیت آن به دو یا چند زبان و همچنین لهجه ها و گویش هایی تکلم می کنند. در کشور های دوزبانه، مردم سوای زبان مادری، موظف اند که از طریق آموزش در فضاهای آموزشی زبان رسمی را فرا بگیرند که این موضوع بر یادگیری و هوش افراد آن جامعه تاثیر بسزایی دارد.طبق آمار سال 1355در ایران یازده گروه یا جامعه ی زبانی تمییز داده شده و شناخته شده اند. به عقیده فرانسیس، طی سی سال گذشته بیشتر مطالعات رشد شناختی نشان داده است که نه تنها این عامل تاثیر منفی بر تحول و کسب توانایی شناختی این افراد ندارد،بلکه اثر مثبت هم دارد.بدین معنا که یادگیری زبان دوم در کودک،با افزایش توانایی شناختی و فرآیند های ذهنی این کودکان نسبت به کودکان تک زبانه همراه است. در پژوهش های گوناگونی که توسط نظریه پردازان مختلف به آن اشاره شده است می توان به امتیازات دوزبانگی ازجمله دو زبانگی در توانایی های شناختی چون هوش، خلاقیت، تفکر واگرا، استدلال قیاسی، مهارت های طبقه بندی، حل مسله، شیوه های یادگیری بوچنر و انعطاف پذیری تفکر اشاره کرد. با توجه به اهمییت موضوع، پژوهش حاضر بر آن است که میزان آموزش دو زبانگی در هوش و یادگیری را بررسی نماید. روش این پژوهش توصیفی_تحلیلی با مطالعه ی مقالات داخلی و خارجی می باشد.
Subjects: Divisions > Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019
Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019
Divisions: Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019
Subjects > Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019
Date Deposited: 10 Dec 2019 07:05
Last Modified: 10 Dec 2019 07:05
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/10629

Actions (login required)

View Item View Item