مقایسه‌ی معنای تحصیل در دانش‌آموزان با پیشرفت تحصیلی پایین و بالا

شیخ الاسلامی, علی and پورصادق, مهناز (2019) مقایسه‌ی معنای تحصیل در دانش‌آموزان با پیشرفت تحصیلی پایین و بالا. In: The 1st National Conference of the Future School - 2019, 2019, Ardabil.

[img] Text
I-00567-AG.pdf

Download (62kB)
Official URL: http://uma.ac.ir

Abstract

-

Item Type: Conference or Workshop Item (Paper)
Persian Title: مقایسه‌ی معنای تحصیل در دانش‌آموزان با پیشرفت تحصیلی پایین و بالا
Persian Abstract: پژوهش حاضر با هدف مقایسه‌ی معنای تحصیل در دانش‌آموزان با پیشرفت تحصیلی پائین و بالا انجام گرفت. روش پژوهش توصیفی از نوع علّی-مقایسه‌ای بود. تمامی دانش‌آموزان دوره‌ی متوسطه دوّم شهر اردبیل در سال تحصیلی 97-1396 جامعه‌ی آماری این پژوهش را تشکیل می‌دادند که از میان آنها با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی خوشه‏ای 200 دانش‌آموز (100 دانش‌آموز با پیشرفت تحصیلی پائین و 100 دانش‌آموز با پیشرفت تحصیلی بالا) به عنوان نمونه انتخاب شده و به پرسشنامه‌ی معنای تحصیل هندرسون-کینگ و اسمیت (2006) پاسخ دادند. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از آزمون تی استودنت استفاده شد. یافته‌ها نشان داد که بین دانش‏آموزان با پیشرفت تحصیلی پائین و بالا از نظر معنای تحصیل تفاوت معناداری وجود دارد. بدین صورت که در مقایسه با دانش‏آموزان با پیشرفت تحصیلی بالا، میانگین نمره‏ی معنای تحصیل (حس انسجام) دانش‏آموزان با پیشرفت تحصیلی پائین به‏طور معناداری کمتر بود. بنابراین، می‌توان نتیجه گرفت که معنای تحصیل از جمله متغیرهای مورد توجه در دانش‏آموزان با پیشرفت تحصیلی پائین می‏باشد که نیازمند توجه و برنامه‏ریزی می‏باشد.
Subjects: Divisions > Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019
Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019
Divisions: Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019
Subjects > Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019
Date Deposited: 10 Dec 2019 07:10
Last Modified: 10 Dec 2019 07:10
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/10633

Actions (login required)

View Item View Item