تحلیل محتوای کتاب‌های سوم و ششم ابتدایی بر اساس تئوری هوش‌های چندگانه گادنر

علیزاده, امیر and عبدی, صباح (2019) تحلیل محتوای کتاب‌های سوم و ششم ابتدایی بر اساس تئوری هوش‌های چندگانه گادنر. In: The 1st National Conference of the Future School - 2019, 2019, Ardabil.

[img] Text
C-00207-AB.pdf

Download (1MB)
Official URL: http://uma.ac.ir/

Abstract

-

Item Type: Conference or Workshop Item (Paper)
Persian Title: تحلیل محتوای کتاب‌های سوم و ششم ابتدایی بر اساس تئوری هوش‌های چندگانه گادنر
Persian Abstract: در این پژوهش به تحلیل محتوای کتاب فارسی (بخوانیم) پایه سوم و ششم ابتدایی بر اساس نظریه هوش‌های چندگانه گاردنر پرداخته‌شده است. هدف پـژوهش حاضـر بررسـي ميـزان توجـه کتاب فارسی سوم و ششم ابتدایی به پرورش ابعاد مختلف هوش مخاطبان بر اساس نظريه گاردنر است. برای انجام تحقیق، شیوه تحلیل محتوا مورد استفاده قرار گرفت. واحد تحلیل صفحه و واحد ثبت جمله در متون و فعالیتهای کتاب بود. كدگذاري به شيوه ی قياسي و بر اساس مقوله هاي هوش چندگانه در نظريـه ی گـاردنر اسـت. براي اعتباربخشي به فرايند كدگـذاري، از كدگـذار دوم و سوم اسـتفاده و ميـزان توافـق برابـر با 87% محاسبه شد. يافته ها نشان دادند كه ميزان توجه به پرورش ابعاد مختلف هوش در کتاب‌های فارسی سوم و ششم به يك اندازه نيست. در اين کتاب ها، ابعاد هوش کلامی زبانی و منطقی ریاضی و دیداری فضایی به ترتيب: بيشترين فراواني را داشته و به ابعاد هوش درزمینه‌های بدنی حرکتی و طبیعت‌گرایی كمترين توجه شده است؛ همچنين در کتاب‌های مذکور از مؤلفه‌های هوش‌های چندگانه در قالب‌های متن و فعالیت به یک نسبت استفاده ‌نشده است.
Subjects: Divisions > Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019
Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019
Divisions: Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019
Subjects > Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019
Date Deposited: 11 Dec 2019 07:00
Last Modified: 11 Dec 2019 07:00
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/10636

Actions (login required)

View Item View Item