تاثیر دو زبانگی در آموزش و یادگیری

رضایی, پروانه (2019) تاثیر دو زبانگی در آموزش و یادگیری. In: The 1st National Conference of the Future School - 2019, 2019, Ardabil.

[img] Text
C-00213-BC.pdf

Download (1MB)
Official URL: http://uma.ac.ir/

Abstract

-

Item Type: Conference or Workshop Item (Paper)
Persian Title: تاثیر دو زبانگی در آموزش و یادگیری
Persian Abstract: همواره زبان مهم ترین راه ارتباطی بشر بوده و اهمیتی چشم گیر و غیر قابل انکار در رشد و نمو انسان داشته است. فرآیند آموزش و یادگیری که بر مبنای ارتباط میباشد نیز مستلزم به کارگیری زبان است و بدون ارتباط از طریق زبان انجام عملیات یاد دهی و یادگیری غیر ممکن خواهد بود. بیش از نیمی از افراد جهان را دوزبانه ها تشکیل میدهند و در همه نقاط جهان مصداقی دارد؛ لذا همواره از مسائلی بوده است که بر فرآیند آموزش و یادگیری تاثیر میگذارد. دو زبانه به افرادی گفته میشود که برای صحبت کردن از دو یا بیشتر از دو زبان استفاده میکنند اما این به آن معنا نیست که به هر دو زبان تسلط کامل دارند؛ در واقع کمتر دو زبانه ای را میتوان یافت که به هر دو زبان به یک اندازه مسلط باشد. ایران از جمله کشورهایی است که پدیده دو زبانگی در آن وجود دارد. هر چند که زبان غالب در جمهوری اسلامی ایران فارسی است اما همواره زبان های غیر فارسی نیز در ایران وجود داشته و دارد. در بیشتر کشور ها افراد دو زبانه با مشکل آموزش و ارتباط و زبان آموزش رو به رو هستند. لذا در این مقاله که بر اساس منابع کتاب خوانه ای و به صورت مروری تالیف شده است سعی داریم تا علاوه بر آشنایی با پدیده "دو زبانگی" و نیز تاریخچه پدید آمدن آن، به عوامل موثر در دو زبانگی و همچنین مزایا و معایب آن بپردازیم و چگونگی آموزش به افراد دو زبانه و شرایط آنها را فرا گیریم.
Subjects: Divisions > Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019
Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019
Divisions: Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019
Subjects > Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019
Date Deposited: 11 Dec 2019 09:36
Last Modified: 11 Dec 2019 09:36
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/10642

Actions (login required)

View Item View Item