اصول و راهبردهای آموزش به کودکان نابینا و کم بینا

رستمی, مرتضی and جونوشی, محمدرضا and رضایی, رضا and سلیمی, رضا (2019) اصول و راهبردهای آموزش به کودکان نابینا و کم بینا. In: The 1st National Conference of the Future School - 2019, 2019, Ardabil.

[img] Text
C-00234-AD.pdf

Download (548kB)
Official URL: http://uma.ac.ir/

Abstract

-

Item Type: Conference or Workshop Item (Paper)
Persian Title: اصول و راهبردهای آموزش به کودکان نابینا و کم بینا
Persian Abstract: بینایی یکی از منابع مهمی است که برای کسب دانش از آن استفاده می کنیم. از لحظه ای که از خواب برمی خیزیم نیاز ما به بینایی کاملاً مشهود است. معمولاً افراد بینا اطلاعات مختصری درباره ی نابینایان دارند. برخی از افراد تصور می کنند که بین افراد بینا و نابینا از نظر حسی - حرکتی، رفتاری و شناختی تفاوت های بسیاری وجود دارد. اما حقیقت این است که تفاوت بین این دو گروه فقط در حد دیدن و ندیدن است و ویژگی ها و خصوصیاتی چون خلق و خو، استعدادها، علایق، تمایلات و نظایر آن تفاوت های فردی می باشد که در بین کلیه ی افراد یکسان است. نارسایی های بینایی کودکان دامنه ی وسیعی دارد و معلولیت بینایی آنان با یکدیگر متفاوت است. جامعه ی دانش آموزان معلول بینایی با توجه به میزان دید، از نابینایی مطلق تا نابینایی با حداقل درک نور یا درجات مختلفی از کم بینایی را شامل می شود. بنابراین برخی از دانش آموزان برای خواندن از خط بریل استفاده می کنند و بعضی دیگر حروف چاپی درشت یا معمولی را با استفاده یا بدون استفاده از وسایل کمکی کم بینایی می خوانند. عده ای دیگر، از ترکیب این روش ها اعم از بریل، حروف چاپی درشت و رایانه های گویا استفاده می کنند. در این پژوهش سعی شده است تا حوزه هایی از اطلاعات را که به آموزش کودکان نابینا و کم بینا مربوط است بصورت کتابخانه ای گردآوری و مورد بحث قرار دهیم. روش این تحقیق، توصیفی-تحلیلی می باشد.
Subjects: Divisions > Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019
Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019
Divisions: Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019
Subjects > Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019
Date Deposited: 11 Dec 2019 09:40
Last Modified: 11 Dec 2019 09:40
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/10653

Actions (login required)

View Item View Item