بررسی تعاملات کلاسی از بُعد کنشهای روانشناسانه و اخلاقی با تاکید بر رویکرد کیفی

رستمی, مرتضی and عباسی, سید مهدی and محمدی, ابوالفضل and علیدادی, محمد (2019) بررسی تعاملات کلاسی از بُعد کنشهای روانشناسانه و اخلاقی با تاکید بر رویکرد کیفی. In: The 1st National Conference of the Future School - 2019, 2019, Ardabil.

[img] Text
C-00234-AE.pdf

Download (708kB)
Official URL: http://uma.ac.ir/

Abstract

-

Item Type: Conference or Workshop Item (Paper)
Persian Title: بررسی تعاملات کلاسی از بُعد کنشهای روانشناسانه و اخلاقی با تاکید بر رویکرد کیفی
Persian Abstract: بررسی تعاملات کلاسی از بُعد کنشهای روانشناسانه و اخلاقی با تاکید بر رویکرددر این پژوهش، تعامل معلم و دانش آموز در شرایط طبیعی کلاس از دو بعد کنشهای روانشناسانه و اخلاقی با تاکید بر رویکرد کیفی مورد توجه قرار گرفته است . سه مدرسه موفق و یک مدرسه ناموفق در آزمون تیمز و پرلز در این پژوهش مورد بررسی قرار گرفته اند. داده های مطالعه با بررسی اسناد (شامل دست نوشته ی معلمان درباره ی دانش آموزان و پرونده های تحصیلی دانش آموزان ) و مشاهده در شرایط طبیعی کلاس و مدرسه، گرد آوری و با توجه به رویکرد تقلیل اطلاعات شامل کدگذاری توصیفی، کد گذاری الگوی استنباطی تحلیل و تفسیر شده اند. یافته ها نشان می دهند که فضای گرم و صمیمی تؤام با احترام، توجه معلم به دانش آموزان و حمایت از آنها در کلاسهای موفق و ارتباط خشک تؤام با عدم احترام به فردیت دانش آموزان در کلاسهای ناموفق از مهمترین ویژگیهای کلاسهای مورد مطالعه هستند. معلمان هر دو گروه در کنشهای روانشناسانه و اخلاقی دچار مشکل هستند. یعنی نسبت به دانش آموزان ضعیف که دارای مشکلات رفتاری هستند سوگیرانه رفتار می کنند، و تخصص و آگاهی لازم برای بازخورد مناسب این قبیل دانش آموزان را ندارند . کیفی
Subjects: Divisions > Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019
Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019
Divisions: Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019
Subjects > Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019
Date Deposited: 11 Dec 2019 09:40
Last Modified: 11 Dec 2019 09:40
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/10654

Actions (login required)

View Item View Item