بررسی تحلیلی ضرورت برنامه درسی شاد در مدارس فردای ایران

دستوری, نجمه and پارسا, دکتر عبدالله (2016) بررسی تحلیلی ضرورت برنامه درسی شاد در مدارس فردای ایران. In: The 1st National Conference of the Future School - 2019, 2019, Ardabil.

[img] Text
C-00257-AB.pdf

Download (440kB)
Official URL: http://uma.ac.ir/

Abstract

-

Item Type: Conference or Workshop Item (Paper)
Persian Title: بررسی تحلیلی ضرورت برنامه درسی شاد در مدارس فردای ایران
Persian Abstract: همانطور که برخی مطالعات میدانی اخیر نشان میدهند، بسیاری از معلمان و مدیران مدارس امروز، برنامه درسی نظام آموزشی ایران را ایستا و غیرپویا دانسته¬اند. به عقیده آنها برنامه درسی در ایران با توانایی سنی کودکان تناسبی ندارد و به نیازهای حقیقی دانش‌آموزان از جمله شادی آنها توجهی نمی¬کند. پرسش پژوهش حاضر این است که اساسا برنامه درسی شاد چه مؤلفه هایی دارد؟ مدارس فردای ایران چگونه می توانند برنامه درسی شادتری داشته باشند؟ در حقیقت، اگر بخواهیم دانش آموزان در مدارس فردا بیش از مدارس امروز، شادی و نشاط را تجربه کنند، چه محتوای آموزشی را باید به برنامه درسی افزود و چه محتوایی را باید از آن کاست؟ اما پرسش اصلی این است که چرا وجود برنامه درسی شاد در مدارس فردای ایران ضرورت دارد؟ از این رو، هدف اصلی این پژوهش، تبیین ضرورت شادی در مدرسه فرداست. روش پژوهش تحلیل فلسفی است. با این حال، مبنای تحلیل، آخرین یافته های پژوهش¬های کیفی انجام شده درباره شادی در مدارس ایران است. تحلیل صورت گرفته نشان می¬دهد که شادی به لحاظ فلسفی، روانشناختی، تربیتی و دینی ضرورت دارد و بنابراین وجود برنامه درسی شاد در مدارس فردای ایران نیز ضروری است.
Subjects: Divisions > Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019
Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019
Divisions: Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019
Subjects > Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019
Date Deposited: 11 Dec 2019 09:47
Last Modified: 11 Dec 2019 09:47
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/10662

Actions (login required)

View Item View Item