تحلیل سطح خوانایی کتاب بخوانیم پایه چهارم ابتدایی براساس شاخص سطح خوانایی مک لافلین

بدری, سوما and حاجی میرزایی, آرینا and اسعدی, مریم (2019) تحلیل سطح خوانایی کتاب بخوانیم پایه چهارم ابتدایی براساس شاخص سطح خوانایی مک لافلین. In: The 1st National Conference of the Future School - 2019, 2019, Ardabil.

[img] Text
C-00319-AB.pdf

Download (1MB)
Official URL: http://uma.ac.ir/

Abstract

-

Item Type: Conference or Workshop Item (Paper)
Persian Title: تحلیل سطح خوانایی کتاب بخوانیم پایه چهارم ابتدایی براساس شاخص سطح خوانایی مک لافلین
Persian Abstract: کتاب درسی مهم ترین ابزار یادگیری است و رسانه های آموزشی دیگر حول محور کتاب درسی قرار دارند . در حقیقت کتاب درسی نقش محوری را در فرایند یاددهی یادگیری بر عهده دارد. پژوهش حاضر با هدف تحلیل کتاب بخوانیم پایه چهارم ابتدایی از نظر میزان تناسب متون با سطح کلاس و سطح سن دانش آموزان انجام شد. روش پژوهش براساس تحلیل محتوا و با استفاده ازفرمول خوانایی مک لافلین انتخاب شد. جامعه آماری محتوای کتاب بخوانیم پایه چهارم ابتدایی بود که بر اساس نمونه گیری تصادفی سه نمونه ی ده جمله ای از اول ، وسط و انتهای کتاب انتخاب شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از جدول فراوانی استفاده شد. نتایج پژوهش حاکی از آن است که در تنظیم محتوای کتاب بخوانیم چهارم ابتدایی اصل ساده به دشوار طبق شاخص مک لافلین رعایت نگردیده است و به طور کل دارای میزان بالایی از درجه دشواری در خوانایی است وسطح خوانایی متناسب باسطح سنی وکلاسی دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی نمی باشد.
Subjects: Divisions > Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019
Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019
Divisions: Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019
Subjects > Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019
Date Deposited: 11 Dec 2019 09:54
Last Modified: 11 Dec 2019 09:54
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/10671

Actions (login required)

View Item View Item