مقایسه مسئولیت پذیری، تعلل ورزی و سرزندگی تحصیلی در دانش آموزان با و بدون اعتیاد به وب گردی

ذاکری, مرتضی (2019) مقایسه مسئولیت پذیری، تعلل ورزی و سرزندگی تحصیلی در دانش آموزان با و بدون اعتیاد به وب گردی. In: 2nd national conference on social hurts, 2019, Ardabil.

[img] Text
H-00195-AB.pdf

Download (313kB)
Official URL: http://uma.ac.ir

Abstract

-

Item Type: Conference or Workshop Item (Paper)
Persian Title: مقایسه مسئولیت پذیری، تعلل ورزی و سرزندگی تحصیلی در دانش آموزان با و بدون اعتیاد به وب گردی
Persian Abstract: هدف پژوهش حاضر مقایسه مسئولیت پذیری، تعلل ورزی و سرزندگی تحصیلی در دانش آموزان با و بدون اعتیاد به وب¬گردی بود. روش این پژوهش توصیفی از نوع علی- مقایسه ای بود.جامعه آماری پژوهش را کلیه دانش آموزان مقطع متوسطه دوم (پایه سوم) شهر تالش در سال تحصیلی 98-97 تشکیل دادند که تعداد 60 دانش آموز با روش تصادفی خوشه ای چند مرحله ای به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. به منظور جمع آوری داده ها از مقیاس مسئولیت پذیری، پرسشنامه تعلل ورزی و پرسشنامه سرزندگی استفاده شد. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از تحلیل واریانس انجام شد. یافته ها نشان داد که بین مسئولیت پذیری ،تعلل ورزی و سرزندگی تحصیلی در دانش آموزان مبتلا به اعتیاد به وب گردی و بدون اعتیاد به وب گردی تفاوت معناداری وجود دارد دارد (P<0/05). بدین صورت که میانگین نمرات دانش آموزان مبتلا به وب گردی در مسئولیت پذیری، تعلل ورزی و سرزندگی تحصیلی متفاوت تراز دانش آموزان بدون اعتیاد به وبگردی بود. بر این اساس می توان نتیجه گرفت که با افزایش اعتیاد به اینترنت مسئولیت پذیری و سرزندگی تحصیلی در دانش آموزان کاهش و تعلل ورزی افزایش می¬نماید.
Subjects: Divisions > Conferences > 2nd National Conference on Social Harms 2019
Conferences > 2nd National Conference on Social Harms 2019
Divisions: Conferences > 2nd National Conference on Social Harms 2019
Subjects > Conferences > 2nd National Conference on Social Harms 2019
Date Deposited: 31 Dec 2019 07:35
Last Modified: 31 Dec 2019 07:35
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/10866

Actions (login required)

View Item View Item