Explore Understanding the Experienced Persons of Network Marketing in in Iran

عباس آبادی, هادی and سهرابی, بهمن (2019) Explore Understanding the Experienced Persons of Network Marketing in in Iran. In: 2nd national conference on social hurts, 2019, Ardabil.

[img] Text
H-00230-AC.pdf

Download (1MB)
Official URL: http://uma.ac.ir

Abstract

Network marketing is a phenomenon that has had many ups and downs in spite of its relatively short life. The lack of information about network marketing has made people not exactly aware of the nature of this phenomenon. In our country, there is also very little information on the way of work and its advantages and disadvantages, and the importance of the topic to the studies conducted is negligible. Definitely having a lot of information about a particularly emerging issue is the best way to deal with it. Therefore, the best sources of information are those who have been themselves members of the network marketing and have been touched closely and who are better off than anyone's benefits and disadvantages. So, Therefore, in this research, we have tried to gather data using the Qualitative-Phenomenological approach by interviewing a number of people who were formerly members of a domestic or foreign network marketing company, and with the help of Max-qda software Oh, we reviewed it and analyzed it. Finally, the advice of former members can help people who want to join the network marketing and have the authorities decide to deal with this phenomenon.

Item Type: Conference or Workshop Item (Paper)
Persian Title: کاوش فهم تجربه افراد پیشینه دار بازاریابی شبکه ای در ایران
Persian Abstract: بازاریابی شبکه ای پدیده ای است که علیرغم عمر نسبتا کوتاهش دارای فرازو نشیب های زیادی بوده است. کمبود اطلاعات در مورد بازاریابی شبکه ای باعث شده که افراد دقیقا از ماهیت این پدیده آگاه نباشند. در کشور ما نیز اطلاعات در مورد شیوه کار و مزایا و معایب آن بسیار کم است و نسبت اهمیت موضوع به مطالعات صورت گرفته ناچیز است. قطعا داشتن اطلاعات زیاد پیرامون یک موضوع علی الخصوص نوظهور، بهترین راه برای مواجهه با آن می باشد. لذا بهترین منابع اطلاعاتی افرادی هستند که خود عضو بازاریابی شبکه ای بوده اند و از نزدیک آنرا تجربه کرده اند و بهتر از هر کسی به فواید و مضرات آن واقف شده اند. بنابراین ما در این پژوهش بر آن شدیم تا بااستفاده از رویکرد کیفی- پدیدارشناسی با انجام مصاحبه با تعدادی از افرادی که سابقا عضو یکی از شرکت های بازاریابی شبکه ای داخلی یا خارجی بوده اند، داده ها را گرداوری نموده وبا کمک نرم افزار مکس کیو دی ای، به بررسی وتجزیه وتحلیل آن پرداختیم. همچنین در نهایت توصیه های افرادی که سابقا عضو بوده اند می تواند کمک شایانی به افرادی که قصد عضویت در بازاریابی شبکه ای را دارند و مسئولان برای اتخاذ تصمیمات در مواجه با این پدیده کند.
Subjects: Divisions > Conferences > 2nd National Conference on Social Harms 2019
Conferences > 2nd National Conference on Social Harms 2019
Divisions: Conferences > 2nd National Conference on Social Harms 2019
Subjects > Conferences > 2nd National Conference on Social Harms 2019
Date Deposited: 31 Dec 2019 07:33
Last Modified: 31 Dec 2019 07:33
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/10872

Actions (login required)

View Item View Item