مقایسه الگوهای سازگارانه اجتماعی و تنیدگی تحصیلی در نوجوانان با و بدون اختلال بازی اینترنتی

نظر گیگلو, سمیرا and وفائی زاده, نگار (2019) مقایسه الگوهای سازگارانه اجتماعی و تنیدگی تحصیلی در نوجوانان با و بدون اختلال بازی اینترنتی. In: 2nd national conference on social hurts, 2019, Ardabil.

[img] Text
H-00338-AB.pdf

Download (346kB)
Official URL: http://uma.ac.ir

Abstract

-

Item Type: Conference or Workshop Item (Paper)
Persian Title: مقایسه الگوهای سازگارانه اجتماعی و تنیدگی تحصیلی در نوجوانان با و بدون اختلال بازی اینترنتی
Persian Abstract: این پژوهش با هدف مقایسه الگوهای سازگارانه اجتماعی و تنیدگی تحصیلی در نوجوانان با و بدون اختلال بازی اینترنتی انجام شد. جامعه آماری پژوهش کليه دانش آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه دوره دوم شهر اردبیل در سال تحصیلی 1397-1398 بودند که به به روش نمونه گیری دردسترس تعداد 120 نفر (60 نفر با اختلال بازی اینترنتی و 60 نفر بدون اختلال بازی اینترنتی) انتخاب و با استفاده از پرسشنامه اعتیاد به بازي هاي آنلاین، تنیدگی تحصیلی و استراتژی های مقابله ای مورد بررسی قرار گرفتند. تجزیه و تحلیل داده ها با آزمون تحلیل واریانس چندمتغیره(MANOVA) و با بهره¬گیری از نرم افزار آماری SPSS نسخه 20 صورت گرفت. نتایج به دست آمده نشان داد که نوجوانان دارای اختلال بازی اینترنتی نمرات بالایی در راهبردهای مقابله متمركز بر هيجان و نمرات پایینی در راهبردهای مقابله متمركز بر حل مسئله کسب کردند(01/0 p<). اما بین تنیدگی تحصیلی دو گروه تفاوت معناداری به دست نیامد(01/0 p>). با توجه به نتایج به دست آمده بر لزوم توجه به الگوهای سازگارانه اجتماعی در نوجوانان دارای اختلال بازی اینترنتی از سوی مشاوران و روانشناسان مدارس تاکید می شود.
Subjects: Divisions > Conferences > 2nd National Conference on Social Harms 2019
Conferences > 2nd National Conference on Social Harms 2019
Divisions: Conferences > 2nd National Conference on Social Harms 2019
Subjects > Conferences > 2nd National Conference on Social Harms 2019
Date Deposited: 31 Dec 2019 07:44
Last Modified: 31 Dec 2019 07:44
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/10891

Actions (login required)

View Item View Item