رابطه پرسشنامه شناسایی و هدایت استعداد های برتر (شهاب) با فرم ارزیابی توصیفی دانش آموزان

رضایی شریف, علی and محمدی رازی, محمود and بایرامی, مینا (2019) رابطه پرسشنامه شناسایی و هدایت استعداد های برتر (شهاب) با فرم ارزیابی توصیفی دانش آموزان. In: 2nd National Conference on Social Harms 2019.

[img] Text
I-00023-AB.pdf

Download (800kB)
Official URL: http://uma.ac.ir/

Abstract

-

Item Type: Conference or Workshop Item (Paper)
Persian Title: رابطه پرسشنامه شناسایی و هدایت استعداد های برتر (شهاب) با فرم ارزیابی توصیفی دانش آموزان
Persian Abstract: هدف از پژوهش حاضر مقایسه همبستگی پرسشنامه شناسایی و هدایت استعداد های برتر (شهاب) با فرم ارزیابی توصیفی دانش آموزان بود. پژوهش حاضر از لحاظ هدف، از نوع کاربردی است و از جهت روش، جزء پژوهش های غیر آزمایشی از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش حاضر، شامل کلیه دانش آموزان دبستان پسرانه امام حسن مجتبی شهر اردبیل واقع در منطقه 1 در سال تحصیلی 98-97 بود که از جامعه یاد شده نمونه ای به حجم 100 آزمودنی که از طریق جدول کرجی مورگان بدست آمد با روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شد که پرسشنامه شهاب و فرم ارزشیابی توصیفی به وسیله معلم تکمیل شده بود، جمع آوری گردید. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون همبستگی در spss استفاده شد. یافته ها نشان داد که پرسشنامه شهاب با خرده مقیاس های خودش از اعتبار مناسبی برخوردار بوده اما در مقایسه با خرده مقیاس های فرم ارزیابی توصیفی همبستگی بالایی مشاهده نگردید. می توان نتیجه گرفت پرسشنامه شهاب با فرم ارزیابی توصیفی که در آموزش و پرورش بعنوان مکمل یکدیگر معرفی شده اند همبستگی کاملی در خرده مقیاس های مشابه یکدیگر ندارند.
Subjects: Divisions > Conferences > 2nd National Conference on Social Harms 2019
Conferences > 2nd National Conference on Social Harms 2019
Divisions: Conferences > 2nd National Conference on Social Harms 2019
Subjects > Conferences > 2nd National Conference on Social Harms 2019
Date Deposited: 11 Jan 2020 08:52
Last Modified: 11 Jan 2020 08:52
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/10972

Actions (login required)

View Item View Item