بررسی وضعیت اجرایی برنامه درسی مرکز اختلالات یادگیری شهر ارومیه با توجه به دیدگاه عناصر 9 گانه‌ی برنامه درسی فرانسیس کلاین در سال تحصیلی 1391-1390

اسماعیلی, الهام and عزیزی نژاد, بهاره and آقایی, علی (2019) بررسی وضعیت اجرایی برنامه درسی مرکز اختلالات یادگیری شهر ارومیه با توجه به دیدگاه عناصر 9 گانه‌ی برنامه درسی فرانسیس کلاین در سال تحصیلی 1391-1390. In: 2nd National Conference on Social Harms 2019.

[img] Text
I-00029-AB.pdf

Download (729kB)
Official URL: http://uma.ac.ir/

Abstract

-

Item Type: Conference or Workshop Item (Paper)
Persian Title: بررسی وضعیت اجرایی برنامه درسی مرکز اختلالات یادگیری شهر ارومیه با توجه به دیدگاه عناصر 9 گانه‌ی برنامه درسی فرانسیس کلاین در سال تحصیلی 1391-1390
Persian Abstract: پژوهش حاضر تحت عنوان «بررسی وضعیت اجرایی برنامهٔ درسی مرکز اختلال یادگیری شهر ارومیه با توجه به عناصر 9 گانه¬ی برنامه¬ی درسی فرانسیس کلاین، شامل هدف، محتوا، زمان، فضا، فعالیت‌های یاددهی ـ یادگیری، ارزشیابی، گروه‌بندی، روش‌های تدریس، ابزار آموزشی» می‌باشد. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیهٔ معلمان مرکز اختلال یادگیری و کلیهٔ دانش آموزان در حال آموزش این مرکز درسالتحصیلی 91-90 می‌باشند. حجم گروه نمونه معلمان شامل 18 معلم مرکز اختلال یادگیری و حجم گروه نمونه دانش آموزان هم شامل 5 نفر می‌باشد که به‌صورت روش نمونه‌گیری هدفمند انتخاب شدند که در این پژوهش از روش تحقیق کیفی استفاده شده است. دراین پژوهش از ابزار جمع‌آوری اطلاعاتی، مشاهده، مصاحبه، تحلیل اسناد و مدارک استفاده شده است و برای سؤالات مصاحبه ومشاهدات از پرسشنامه‌های محقق هاشمی و محقق نجفی که در پایان‌نامه‌های خود استفاده نموده بودند و موردقبول اساتید واقع شده بود استفاده شده است. درنتیجه گیریهای بدست آمده از این مطالعات نیز نشان داده شد که دوره‌های آموزشی مراکز اختلال یادگیری اثربخش است. نقاط قوت این مراکز بیشتر از نقاط ضعف آن‌ها می‌باشد. درمقایسه دانش آموزان دارای اختلال یادگیری آموزش دیده در مرکز اختلال یادگیری با دانش آموزان دارای اختلال یادگیری آموزش ندیده، دانش آموزان آموزش دیده پیشرفت بیشتری داشتند. درضمن دسترسی مناسب و به موقع به ابزار و رضایتبخش بودن حقوق ومزایای مرکز، وجود ابزارها و وسایل تشخیصی استاندارد شده و جدید به میزان کافی، کیفیت بالای نور، رنگ، میز وصندلی، متناسب بودن پاداشها با تلاش ودقت پرسنل منجر به افزایش بهره وری این مراکز خواهد شد.
Subjects: Divisions > Conferences > 2nd National Conference on Social Harms 2019
Conferences > 2nd National Conference on Social Harms 2019
Divisions: Conferences > 2nd National Conference on Social Harms 2019
Subjects > Conferences > 2nd National Conference on Social Harms 2019
Date Deposited: 11 Jan 2020 08:51
Last Modified: 11 Jan 2020 08:51
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/10974

Actions (login required)

View Item View Item