The relationship between time management and career self-efficacy whit employees empowerment

Mazaheri, Zeinab and Moradi, Masoud and Rezaeisharif, Ali and Sheikholslami, Ali (2016) The relationship between time management and career self-efficacy whit employees empowerment. Masters thesis, University of Mohaghegh Ardabili.

[img] Text (رابطه ی مدیریت زمان و خودکارآمدی شغلی کارکنان با توانمندسازی کارکنان آموزشگاه علوی شیراز)
Zeinab Mazaheri.pdf

Download (458kB)
Official URL: http://www.uma.ac.ir

Abstract

Abstract: This research was aimed at examing the relationship between time management and career self-employment with employees empowerment in shiraz’s alavi school. Method of the research was the type of descriptive and correlation. The statistic population was 260employed staff of shiraz’s alavi school in 1394-95 (2016). Among the staff , 150 were selected according Kerjsi Morgan table and simple sampling method as statistical sample.In order to collect data, Dehshiri’s time management questionnaire (2002), Riggs and Knight career self-employment questionnaire (1994) and Spreiter’s empowerment questionnaire (1995) were administered. The data were analyzed by using discriptive (mean and standard deviation) and deductive statistic methods (single sample T- test, coefficient of pearson correlation and multivariable regression). The results showed that time management,career self-employment and employees empowerment mean and their dimensions was lower than significant limit, and there is a significant and positive realationship between time management and career self-employment and their dimensions whit employees empowerment. The results of multivariable regression analyzsis showed that time management and career self-employment can explain and predict employees empowerment about 14 percent. Among the time management dimensions, the work schedule and prioritize tasks can predict relationship of employees empowerment significontly. Also among the career self-employment dimensions, individual self-efficacy beliefs, collective self-efficacy beliefs and social consequences can predict the relationship of employee empowerment significontly. in this study we found that time management and career self-employment can be employee . So it is better in the terms of the time management and career self employment training employees so that employee empowers is achieved. Keywords:Time management, Self-efficacy, Career self-efficacy, Employees empowerment

Item Type: Thesis (Masters)
Persian Title: رابطه ی مدیریت زمان و خودکارآمدی شغلی کارکنان با توانمندسازی کارکنان آموزشگاه علوی شیراز
Persian Abstract: چكيده: هدف از انجام این پژوهش، رابطه ی بین مدیریت زمان و خودکارآمدی شغلی با توانمندسازی کارکنان آموزشگاه علوی شیراز بود. مطالعه توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش 260 نفر از کارکنان شاغل آموزشگاه علوی شیراز در سال تحصیلی 95-94 بود. از میان این تعداد با روش نمونه گیری در دسترس و براساس جدول کرجسی_مورگان، نمونه ای به حجم 150 نفر انتخاب گردید. داده ها با استفاده از سه پرسشنامه ی مدیریت زمان دهشیری (1381)، خودکارآمدی شغلی ریگز و نایت (1994) و توانمندسازی اسپریتزر (1995) جمع آوری شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش های آمار توصیفی (میانگین و انحراف استاندارد) و آمار استنباطی (t تک نمونه ای، ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیری) استفاده شد. یافته های تحقیق نشان داد: که میانگین سه متغیر مدیریت زمان، خودکارآمدی شغلی و توانمندسازی کارکنان و ابعاد آن ها به طور معنی داری پایین تر از میانگین می باشد. و رابطه ی مثبت و معناداری بین مدیریت زمان و خودکارآمدی شغلی و ابعاد آن ها با توانمندسازی کارکنان وجود دارد. نتایج تحلیل رگرسیون چند متغیره نشان داد که مدیریت زمان و خودکارآمدی شغلی قدرت تبیین و پیش بینی توانمندسازی کارکنان را به میزان 14 درصد دارا هستند. از میان ابعاد مدیریت زمان، برنامه ریزی زمانبندی کارها و اولویت بندی کارها به گونه ای معنادار توان پیش بینی توانمندسازی کارکنان را دارند. همچنین از میان ابعاد خودکارآمدی شغلی، باورهای خودکارآمدی فردی، باورهای خودکارآمدی جمعی و انتظار پیامدهای جمعی به گونه ای معنادار، توان پیش بینی توانمندسازی کارکنان را دارند. در این پژوهش به این نتیجه رسیدیم که مدیریت زمان و خودکارآمدی شغلی می تواند باعث توانمندسازی کارکنان شود. پس بهتر است کارکنان را در زمینه ی مدیریت زمان و خودکارآمدی شغلی آموزش دهیم تا توانمندسازی کارکنان حاصل شود. كليد واژه¬ها: مدیریت زمان، خودکارآمدی، خودکارآمدی شغلی، توانمندسازی کارکنان
Supervisor:
SupervisorE-mail
Moradi, MasoudUNSPECIFIED
Rezaeisharif, AliUNSPECIFIED
Advisor:
AdvisorE-mail
Sheikholslami, AliUNSPECIFIED
Subjects: Faculty of Educational Sciences and Psychology > Department of Educational Sciences
Divisions > Faculty of Educational Sciences and Psychology > Department of Educational Sciences
Divisions: Subjects > Faculty of Educational Sciences and Psychology > Department of Educational Sciences
Faculty of Educational Sciences and Psychology > Department of Educational Sciences
Date Deposited: 21 Oct 2018 11:01
Last Modified: 21 Oct 2018 11:01
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/1107

Actions (login required)

View Item View Item