The effect of metalinguistic feedback and revision on the accuracy of Iranian learners’ writing regular and irregular past tense

Moradpour, Zeinab and Saeedakhtar, Afsaneh and Abdi, Reza (2017) The effect of metalinguistic feedback and revision on the accuracy of Iranian learners’ writing regular and irregular past tense. Masters thesis, University of Mohaghegh Ardabili.

[img] Text (تاثیر بازخورد فرازبانی و بازنگری در صحت زمان گذشته باقاعده و بی قاعده در نوشتار زبان آموزان ایرانی)
Zeinab Moradpour.pdf

Download (324kB)
Official URL: http://www.uma.ac.ir

Abstract

Second language learners’ poor knowledge of pragmatics has recently urged researchers to incorporate teaching pragmatics in language learning classrooms. The present study attempted to investigate the role of collaborative dialogue in request making. To this purpose, 60 male Iranian learners of English took a proficiency test and a dialogue construction task as a pretest. Based on the result of the proficiency test, participants were divided into three groups: two experimental groups (homogenous collaborative group and heterogeneous collaborative group) and a control group. The experimental groups received explicit metapragmatic information on request followed by a dialogue construction task in pairs during 6 sessions of treatment. The control group received the same information but completed the task individually. The results of a one-way ANOVA indicated a significant improvement in producing request making for the two experimental groups. The Scheffe Post-hoc analysis also revealed that the homogenous collaborative group outperformed the heterogeneous collaborative group.

Item Type: Thesis (Masters)
Persian Title: تاثیر بازخورد فرازبانی و بازنگری در صحت زمان گذشته باقاعده و بی قاعده در نوشتار زبان آموزان ایرانی
Persian Abstract: پژوهش حاضر تاثیر "بازخورد فرازبانی و بازنگری در صحت نوشتار زمان گذشته باقاعده و بی قاعده زبان آموزان ایرانی" بررسی کرده است. برای این منظور، 56 زبان آموز ترکی زبان (4کلاس دست نخورده) در این مطالعه شرکت کردند. در این پژوهش شبه تجربی یک پیش آزمون ، تیمار، و یک پس آزمون استفاده شده است. این تحقیق هفت جلسه بطول انجامید. در جلسه اول از تمامی زبان آموزان آزمون مهارت (KET)گرفته شد. بعد از آزمون مهارت هر کلاس بصورت تصادفی به گروهای بازخورد فرازبانی (13نفر) ، بازخورد فرازبانی بهمراه بازنگری (17نفر) ، بازنگری (14 نفر) و گروه کنترل (12نفر) تقسیم شدند. در جلسه دوم، برای ارزیابی عملکرد زمان گذشته زبان آموزان، یک پیش آزمون برگزار شد. زبان آموزان از جلسه سوم تا جلسه ششم چهار موضوع (هرجلسه یک موضوع) دریافت کردند تا در 20دقیقه 150 کلمه درمورد آن بنویسند. جلسه ی بعد نوشته های زبان آموزان با بازخوردهای مختلف به آنها بازگردانده شد. اشتباهات گروه بازخورد خط کشیده شده بود و توضیح گرامری دربالای آن در پرانتز نوشته شده بود. اشتباهات گروه بازخورد بهمراه بازنگری نیز خط کشیده شده بود و از آنها خواسته شد که نوشته های خود را بازنویسی کنند. گروه بازنگری خودشان باید اشتباهات خود را پیدا می کردند و گروه کنترل هیچ نوع بازخوردی دریافت نکرد. در جلسه هفتم از تمامی زبان آموزان یک پس آزمون گرفته شد و همچنین زبان آموزان یک پرسشنامه نگرش تکمیل کردند. نتایج نشان داد که مهارت نوشتاری دو گروه تجربی که بازخورد دریافت کردند بهبود یافته است . همچنین نتایج نشان داد که گروه بازخورد بهمراه بازنگری نسبت به گروه های دیگر پیشرفت قابل توجهی در مهارت نوشتار داشته است.
Supervisor:
SupervisorE-mail
Saeedakhtar, AfsanehUNSPECIFIED
Advisor:
AdvisorE-mail
Abdi, RezaUNSPECIFIED
Subjects: Faculty of Literature & Humanities > Department of English & Arabic Language
Divisions > Faculty of Literature & Humanities > Department of English & Arabic Language
Divisions: Subjects > Faculty of Literature & Humanities > Department of English & Arabic Language
Faculty of Literature & Humanities > Department of English & Arabic Language
Date Deposited: 21 Oct 2018 11:02
Last Modified: 21 Oct 2018 11:02
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/1108

Actions (login required)

View Item View Item