سیر تحول معماری مدارس ایران در گذر زمان

حق‌پناه, مریم (2019) سیر تحول معماری مدارس ایران در گذر زمان. In: The 1st National Conference of the Future School - 2019, 2019, Ardabil.

[img] Text
BA-00548-AB.pdf

Download (399kB)
Official URL: http://uma.ac.ir/

Abstract

-

Item Type: Conference or Workshop Item (Paper)
Persian Title: سیر تحول معماری مدارس ایران در گذر زمان
Persian Abstract: بدون تردید یکی از ارکان اساسی تکوین، توسعه و انتقال عناصر فرهنگی جامعه، نظام آموزش و پرورش آن است. نظام آموزش و پرورش دارای چهار رکن، ساختار آموزشی، تعلیم دهنده، تعلیم گیرنده و محیط آموزشی است. مدارس، شناخته‌ترین محیط های آموزشی هستند که در طی زمان در بخش های گوناگون از جمله معماری، دستخوش تحولات اساسی شدند. بررسی پژوهش های تاریخ معماری مدارس ایران نشان می دهد که به رابطه ارکان آموزش و معماری مدارس کمتر پرداخته شده است. هدف از این پژوهش، بررسی تحولات معماری و محتوای مدارس و ارتباط میان این دو، در دوران های مختلف است. این پژوهش بر اساس روش تاریخی-تفسیری به گرد اوری داده ها به صورت کتابخانه ای و سپس تحلیل آن ها با استناد به اسناد و داده های تاریخی پرداخته است. پیشنهاد می شود در ایران نیز این روند آموزش تعاملی مورد توجه قرارگیرد و سیستم آموزشی با معیار های آموزشی نوین سازگار شود.
Subjects: Divisions > Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019
Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019
Divisions: Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019
Subjects > Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019
Date Deposited: 09 Feb 2020 05:21
Last Modified: 09 Feb 2020 05:21
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/11102

Actions (login required)

View Item View Item