Velutionship of subjectivity philosophic management and vinnovution with capecity incorporation knowlalge In high schools of miandoab county

Fazlizadeh Jafarabad, Zeynab and Moraadi, Masuod and kgalegkhah, Ali (2016) Velutionship of subjectivity philosophic management and vinnovution with capecity incorporation knowlalge In high schools of miandoab county. Masters thesis, University of Mohaghegh Ardabili.

[img] Text (ارتباط ذهنیت‌فلسفی مدیران و نوآوری‌سازمانی با ظرفیت جذب‌دانش در مدارس متوسطه شهرستان میاندوآب)
Zeynab Fazlizadeh Jafarabad.pdf

Download (645kB)
Official URL: http://www.uma.ac.ir

Abstract

This research with aim to survey relationship of subjectivity phiosophic management and department innovation with capacity incorporation manager knowledge in high school of mianoaub county accomplished. Community etuded in researches is included all manager of section high school (First and second period) Education county mianly with 156 member that in 1395 was at working. A research sample is equivalent with statistical community designed. The reaserch methodes deseription of form of correlation. For assessment research variables. From questionnaire of form abridged is subjectivity phiolsophic management (soltani 1375), department innovation (jeimz and colleiages 2008) and rapacity incorporation knowledge (abas ali haji karimi and bahman haji poor 1387) is used.The tolerance and durability of questionnaire log administer is approved and those durability coefficient is 7410 , 2610 , 9710 respectively. The information from statistical descriptional method (the standard average and convergence) and statistic implicational methods (correlation coefficient pirson and t fast one form vergersien multiple) with concurrent approach is analyzed. The results of researches show that condition of subjectivity philosophic managers and department innovation and capacity incorporation knowledge and dimension of apiece between schools management is adequate so between subjectivity philosophic management and department innovations with capacity incorporation management knowledge is meaningful correlated. Degersion results subolize that subjectivity.Phisophic and department innovations, the capacity of incorporation knowledge with positive ground antici pate. herson subjectivity philosophic have a further participations apropos of innovation capacity of incorporation knowledge and the participation of department innovation in the estimation of capacity of innovation knowledge is bso/308 and participation of both component in certainly surface 99 percent is meaningful Key word: subjectivity philosophic managements, department innovations. Capacity of incorporation knowledge.

Item Type: Thesis (Masters)
Persian Title: ارتباط ذهنیت‌فلسفی مدیران و نوآوری‌سازمانی با ظرفیت جذب‌دانش در مدارس متوسطه شهرستان میاندوآب
Persian Abstract: پژوهش حاضر با هدف بررسی ارتباط ذهنیت‌فلسفی مدیران و نوآوری‌سازمانی با ظرفیت جذب‌دانش مدیران مدارس متوسطه شهر میاندوآب صورت گرفت. جامعه مورد مطالعه در پژوهش شامل کلیه مدیران مقطع متوسطه (دوره اول و دوم) آموزش ‌وپرورش شهرستان میاندوآب به حجم 156 نفر بودند که در سال تحصیلی 95ـ1394 مشغول به کار بوده‌‌‌¬¬اند، نمونه تحقیق برابر با همون جامعه آماری در نظر گرفته شد. روش پژوهش، توصیفی از نوع همبستگی است.¬¬¬¬‌‌برای سنجش متغیرهای پژوهش از پرسشنامه فرم خلاصه شده ذهنیت‌فلسفی مدیران (سلطانی، 1375)، نوآوری سازمان (جیمنز و همکاران، 2008)، ظرفیت جذب‌دانش (عباسعلی حاجی کریمی، بهمن حاجی پور، 1387) استفاده شد. روایی و پآیایی پرسشنامه‌ها به تایید صاحب نظران رسیده و ضریب پآیایی آنها به ترتیب 91/0، 86/0، 74/0 می‌باشد. داده‌ها از روش آماری توصیفی (میانگین و انحراف استاندارد) و روش‌های آمار استنباطی (ضریب همبستگی پیرسون، آزمون tتک نمونه‌‌ای و رگرسیون چندگانه به روش همزمان) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج پژوهش نشان داد که وضعیت ذهنیت‌فلسفی مدیران و نوآوری‌سازمانی و ظرفیت جذب‌دانش و ابعاد هر کدام در بین مدیران مدارس مناسب است وهمچنین بین ذهنیت‌فلسفی مدیران ونوآوری‌سازمانی با ظرفیت جذب‌دانش مدیران همبستگی معنادار وجود دارد. نتایج رگرسیون حاکی از آن است ذهنیت‌فلسفی و نوآوری‌سازمانی، ظرفیت جذب‌دانش را در جهت مثبت پیش بینی می‌کنند، در‌‌این میان ذهنیت‌فلسفی (B=0.339) سهم بیشتری را نسبت به نوآوری‌سازمانی در پیش¬بینی ظرفیت جذب‌دانش دارد و سهم نوآوری‌سازمانی در پیش¬بینی ظرفیت جذب‌دانش(B=0.308) می‌باشد و سهم هر دو مولفه در سطح اطمینان 99 درصد معنی دار است
Supervisor:
SupervisorE-mail
Moraadi, MasuodUNSPECIFIED
Advisor:
AdvisorE-mail
kgalegkhah, AliUNSPECIFIED
Subjects: Faculty of Educational Sciences and Psychology > Department of Educational Sciences
Divisions > Faculty of Educational Sciences and Psychology > Department of Educational Sciences
Divisions: Subjects > Faculty of Educational Sciences and Psychology > Department of Educational Sciences
Faculty of Educational Sciences and Psychology > Department of Educational Sciences
Date Deposited: 21 Oct 2018 11:15
Last Modified: 21 Oct 2018 11:15
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/1117

Actions (login required)

View Item View Item