بررسی رابطه مهارت¬های اجتماعی با رفتارهای پر خطر در نوجوانان مبتلا به اختلال نارسایی توجه/ بیش¬فعالی

تقی زاده, سارا and نریمانی, محمد (2019) بررسی رابطه مهارت¬های اجتماعی با رفتارهای پر خطر در نوجوانان مبتلا به اختلال نارسایی توجه/ بیش¬فعالی. In: 2nd National Conference on Social Harms 2019.

[img] Text
C-00352-AD.pdf

Download (1MB)
Official URL: http://uma.ac.ir/

Abstract

-

Item Type: Conference or Workshop Item (Paper)
Persian Title: بررسی رابطه مهارت¬های اجتماعی با رفتارهای پر خطر در نوجوانان مبتلا به اختلال نارسایی توجه/ بیش¬فعالی
Persian Abstract: هدف پژوهش حاضر، بررسی رابطه بین مهارت¬های اجتماعی با رفتارهای پر خطر در نوجوانان مبتلا به اختلال نارسایی توجه/ بیش¬فعالی شهر اردبیل بود. روش پژوهش حاضر، از نوع همبستگي بود. جامعه آماری این پژوهش را کلیه¬ی دانش¬آموزان پسر دارای اختلال نارسایی توجه/ بیش¬فعالی که در شهر اردبیل در سال تحصیلی 99-98 مشغول به تحصیل بودند. روش نمونه¬گیری این پژوهش به صورت نمونه در دسترس بود. نمونه این پژوهش شامل 60 دانش¬آموز مبتلا به اختلال نارسایی توجه/ بیش¬فعالی بود. ابزار-های به کار رفته در پژوهش شامل مقیاس خطرپذیري، پرسشنامه مهارت¬هاي اجتماعي نوجوانان (TISS)، فرم کوتاه و تجدید¬نظر شده¬ی مقیاس درجه¬بندی کانرز والدین (CPRS-R:S). بود. یافته¬ها نشان داد که بین مهارت¬های اجتماعی با رفتارهای پر خطر در نوجوانان مبتلا به اختلال نارسایی توجه/ بیش¬فعالی رابطه معنی دار وجود دارد. نتیجه گیری: با توجه به رابطه مهارت¬های اجتماعی با رفتارهای پر خطر در نوجوانان مبتلا به اختلال نارسایی توجه/ بیش¬فعالی به نظر می¬رسد توجه به مهارت¬های اجتماعی برای کاهش رفتارهای پر خطر حائز اهمیت می¬باشد. لذا پیشنهاد می¬شود تا در برنامه آموزشی مدارس به مهارت¬های اجتماعی و لزوم ارتقا آن در دانش¬آموزان توجه لازم به عمل آید.
Subjects: Divisions > Conferences > 2nd National Conference on Social Harms 2019
Conferences > 2nd National Conference on Social Harms 2019
Divisions: Conferences > 2nd National Conference on Social Harms 2019
Subjects > Conferences > 2nd National Conference on Social Harms 2019
Date Deposited: 09 Feb 2020 08:55
Last Modified: 09 Feb 2020 08:55
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/11202

Actions (login required)

View Item View Item