The Effect of Self-ControlTraining on Social Skills and School Sransplants in Secondary School Students

Moharami, Saeed (2019) The Effect of Self-ControlTraining on Social Skills and School Sransplants in Secondary School Students. Masters thesis, University of Mohaghegh Ardabili.

[img] Text
فرم جدید اصلاح شده پایان نامه.pdf

Download (471kB)
Official URL: http://uma.ac.ir/

Abstract

Research Aim:The purpose of this study was to evaluate self-control of social skills and school bonding in second-grade students. Research method:The research method is quasi experimental and pre-test and post-test with control group. the population of this study consisted of all male high school students (second year) of public high schools in Ardabil who were studying in 1997-98, using simple random sampling method and 32 students Students (out of 96 students) who received a low grade in social skills and school bonding were divided into experimental and control groups. Findings: Data analysis was performed using descriptive statistics and covariance analysis, and the results confirmed both hypotheses. Analysis of one-way covariances in the Mankua text showed that there was a significant difference between the experimental and control groups in at least one of the dependent variables (self-control, empathy, assertiveness and cooperation). Also analysis of one-way covariances in the Mankua text indicates that between the experimental and control groups in terms of at least one of the dependent variables of student-school bonding (teacher attachment, school attachment, employee attachment, school participation, belief in School and School Commitment) There is a significant difference. Conclusion:It can be concluded that the self-control training program has helped experimental group students develop social skills and school bonding.

Item Type: Thesis (Masters)
Persian Title: تاثیر آموزش خودکنترلی بر مهارت های اجتماعی و پیوند با مدرسه در دانش آموزان دوره دوم متوسطه
Persian Abstract: هدف:پژوهش حاضر با هدف آموزش تاثیر خودکنترلی بر مهارت های اجتماعی و پیوند با مدرسه در دانش آموزان دوم متوسطه انجام گرفت. روش‌شناسی پژوهش:روش پژوهش، نیمه آزمایشی و از نوع پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل می باشد. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانش آموزان پسر سال دوم متوسطه (دوره دوم) دبیرستان های دولتی شهر اردبیل بود که در سال 98-97 مشغول به تحصیل بودند. با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی و با انتصاب تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل جای گرفتند. یافته‌ها:تجزیه و تحلیل داده هابا استفاده از آمار توصیفی و تحلیل کواریانس انجام و نتایج، هردو فرضیه را تایید کردند. نتایج مشخصا حاکی از این بود که بین و نیز پیوند دانش آموز با مدرسه (دلبستگی به معلم، دلبستگی به مدرسه، دلبستگی به کارکنان، مشارکت در مدرسه، باور به مدرسه و تعهد به مدرسه)) تفاوت معنی داری وجود دارد. نتیجه‌گیری:می توان نتیجه گرفت که برنامه آموزش خودکنترلی به دانش آموزان گروه آزمایش کمک کرده است تا مهارت های اجتماعی و پیوند با مدرسه را ارتقا دهند. همچنین می توان گفت ارتباط مثبت و معناداری بین مهارت اجتماعی ، پیوند با مدرسه و خودکنترلی در دانش آموزان گروه آزمایش وجود داشت.
Supervisor:
SupervisorE-mail
Rezaeisharif, AliUNSPECIFIED
Taqavi, HuseinUNSPECIFIED
Advisor:
AdvisorE-mail
ghamari kivi, HosseinUNSPECIFIED
Subjects: Faculty of Educational Sciences and Psychology > Department of Psychology
Divisions > Faculty of Educational Sciences and Psychology > Department of Psychology
Divisions: Subjects > Faculty of Educational Sciences and Psychology > Department of Psychology
Faculty of Educational Sciences and Psychology > Department of Psychology
Date Deposited: 06 Jun 2020 09:05
Last Modified: 06 Jun 2020 09:05
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/11487

Actions (login required)

View Item View Item