Meta – Analysis of factors influencing motivational strategies

Zayghamiyan, Fatemah and Moeinikia, Mehdi and Khaleghkhah, Ali (2016) Meta – Analysis of factors influencing motivational strategies. Masters thesis, University of Mohaghegh Ardabili.

[img] Text (فراتحلیل عوامل اثرگذار بر راهبردهای انگیزشی)
Fatemah Zayghamiyan.pdf

Download (538kB)
Official URL: http://www.uma.ac.ir

Abstract

Abstract: This study aimed to describe, analyze and combine the analysis presented in the context of factors influencing motivational strategies is the purpose of motivational strategies in this study intrinsic motivation, task value, test anxiety, help seeking behaviors, self-regulation and efficacy. Methods This study is a meta-analysis. The study sample to written documents such as dissertations and research articles in scientific journals on the subject of motivational strategies have between 80-94, was formed. Among the published works and unpublished works available in the database Megiran University of Mohaghegh Ardabili and University of Razi Institute and the Center for Documentation Wiki teachers, 104 were selected document Minimum criteria for entering the desired condition (hypotheses and questions appropriate to the subject, identify the population and the sample, using appropriate statistical methods to the research subject selection, data presentation and interpretation attributed to each of them in each document, identified as significant in each of assumptions) respectively . Information collected from each of the preceding studies using the application documents and CMA-2 (for statistical calculations meta-analysis) as well as software Excel (for the calculation of the possible combinations) as well as software Spss-22 (for descriptive statistics) were analyzed . The results of the first question showed that the value of Chi-square =10/67 and t Weiner index = 5/465 and the effect size was calculated in the model constant g = 0/342. The results of the second question showed that the value of Chi-square 19 = and t Weiner index 66515/8= . and the effect size was calculated in the model constant g = 0/335. The results of the third question showed that the value of Chi-square =9/85 and t Weiner index 05/51= and the effect size was calculated in the model constant g = 0/513. The results of the fourth question showed that the value of Chi-square 21/15= and t Weiner index 995/9= and the effect size was calculated in the model constant g = 0/594. The results of the fifth question showed that the value of Chi-square 92/12= and t Weiner index 4376/2= and the effect size was calculated in the model constant g = 0/497. The results of the sixth question showed that the value of Chi-square 14/13= and t Weiner index 47/31= and the effect size was calculated in the model constant g = 0/717. Keywords: Motivational Strategies- Meta-analysis-Effect sizeProbable Lineups

Item Type: Thesis (Masters)
Persian Title: فراتحلیل عوامل اثرگذار بر راهبردهای انگیزشی
Persian Abstract: چكيده: این پژوهش به منظور توصیف، تحلیل و ترکیب تحلیل¬های ارائه شده در زمینۀ عوامل اثر گذار بر راهبردهای انگیزشی است؛ مقصود از راهبردهای انگیزشی در این پژوهش انگیزش درونی، ارزش تکلیف، اضطراب امتحان، رفتار کمک طلبی، خودتنظیمی و خودکارآمدی است. روش این پژوهش از نوع فراتحلیل است. جامعه آماری پژوهش حاضر را اسناد مکتوب اعم از پایان نامه¬ها، پژوهش¬ها و مقالات مندرج در مجلات علمی پژوهشی در بین سالهای 80-94 به موضوع راهبردهای انگیزشی پرداخته¬اند، تشکیل می¬داد. از بین آثار منتشر شده دردسترس که در پایگاه اطلاعاتی مگ ایران و آثار منتشر نشده بخش مرجع کتابخانه¬ دانشگاه¬های محقق اردبیلی و رازی و نیز مرکز اسناد پژوهشکده معلم اردبیل، تعداد 107 سند پژوهشی انتخاب شد که از میان آن¬ها 105 سند قابلیت ورود به فراتحلیل را داشتند. ملاک ورود دارا بودن حداقل شرایط مورد نظر (فرضیه و سوالات مناسب با موضوع پژوهش، مشخص بودن جامعه و نمونه آماری، استفاده از آماره¬های مناسب با موضوع پژوهشی منتخب، ارائه داده¬ها و تفاسیر منتسب به هر یک از آن¬ها در هر سند، مشخص بودن معناداری در هر یک از فرضیات) بوده است. اطلاعات جمع آوری شده از هریک از اسناد و پژوهش¬های مورد نظر با استفاده از نرم افزار CMA-2 (جهت انجام محاسبات آماری فراتحلیل) و همچنین نرم افزار Excel (جهت انجام محاسبات بخش ترکیب احتمالات) و نیز نرم افزارSpss-22 (جهت انجام آمار توصیفی) تجزیه و تحلیل شدند. یافته¬های پژوهش در مورد سوال اول پژوهش نشان داد که مقدار شاخص خی دو67/10= و مقدار شاخص tواینر465/5= و مقدار اندازه اثر در مدل ثابت g= 0/342 محاسبه شده است و بررسی این مطالعات52 عامل اثر گذار شناسایی و اثر گذاری آنها معنادار ارزیابی شد. یافته¬های پژوهش در مورد سوال دوم پژوهش نشان داد که مقدار شاخص خی دو 19 = و مقدار شاخص tواینر66515/8= . و مقدار اندازه اثر در مدل اثرات ثابت g=0/783 محاسبه شده است و بررسی این مطالعات8 عامل اثر گذار شناسایی و اثر گذاری آنها معنادار ارزیابی شد. یافته¬های پژوهش در مورد سوال سوم پژوهش (اضطراب امتحان) نشان داد که مقدار شاخص خی دو=9/85 و مقدار شاخص tواینر05/51= و مقدار اندازه اثر در مدل اثرات ثابتg=0/513 محاسبه شده است و بررسی این مطالعات91 عامل اثر گذار شناسایی و اثر گذاری آنها معنادار ارزیابی شد. یافته¬های پژوهش در مورد سوال چهارم پژوهش نشان داد که مقدار شاخص خی¬دو21/15= و مقدار شاخص tواینر 995/9= و مقدار اندازه اثر در مدل اثرات ثابت594/0 g = محاسبه شده است و بررسی این مطالعات14 عامل اثر گذار شناسایی و اثر گذاری آنها معنادار ارزیابی شد. یافته¬های پژوهش در مورد سوال پنجم پژوهش نشان داد که مقدار شاخص خی-دو92/12= = و مقدار شاخص tواینر4376/2= و مقدار اندازه اثر در مدل اثرات ثابت 497/0 g =محاسبه شده است و بررسی این مطالعات16 عامل اثر گذار شناسایی و اثر گذاری آنها معنادار ارزیابی شد. یافته¬های پژوهش در مورد سوال ششم پژوهش نشان داد که مقدار شاخص خی¬دو14/13= و مقدار شاخص t واینر47/31 = و مقدار اندازه اثر در مدل ثابت717/0 g = محاسبه شده است و بررسی این مطالعات55 عامل اثر گذار شناسایی و اثر گذاری آنها معنادار ارزیابی شد. کلیه مقادیر مذکور در سطح اطمینام 95 درصدی معنادار ارزیابی شده است.. کلیه مقادیر مذکور در سطح اطمینام 95 درصدی معنادار ارزیابی شده است. كليد واژه¬ها: راهبردهای انگیزشی- فراتحلیل- اندازه اثر- ترکیب احتمالات.
Supervisor:
SupervisorE-mail
Moeinikia, MehdiUNSPECIFIED
Advisor:
AdvisorE-mail
Khaleghkhah, AliUNSPECIFIED
Subjects: Faculty of Educational Sciences and Psychology > Department of Educational Sciences
Divisions > Faculty of Educational Sciences and Psychology > Department of Educational Sciences
Divisions: Subjects > Faculty of Educational Sciences and Psychology > Department of Educational Sciences
Faculty of Educational Sciences and Psychology > Department of Educational Sciences
Date Deposited: 22 Oct 2018 13:50
Last Modified: 22 Oct 2018 13:50
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/1169

Actions (login required)

View Item View Item