A review of the types of play therapies that improve the social skills of children with autism spectrum disorder

یزدانمر, اتوسا A review of the types of play therapies that improve the social skills of children with autism spectrum disorder. A review of the types of play therapies that improve the social skills of children with autism spectrum disorder.

[img] Text
اتوسا یزدانی مروری بر بازی درمانی.pdf

Download (1MB)

Abstract

Today, almost everyone is aware of the game and its importance in the overall development of the child. Because play is an essential part of a child's life, there is no way to get close and talk to him or her as quickly and efficiently as playing. Play is one of the best ways to communicate with all children, including children with autism spectrum disorder. These children, who have difficulty developing social interactions on their own due to developmental problems, can make significant progress in this area through play. Play has special conditions and types, which in this article we will examine some examples of it. When playing, the child expresses all his desires, desires, wishes and thoughts, so that therapists can enter with the help of play. Become the inner world of the child and be informed about his condition. Play therapy is one of the most popular behavioral therapies that comes in many forms. In the present study, which has been prepared by the library method, we try to investigate the effect of several popular types of play therapy, including Lego therapy, puppet play therapy, sand therapy, group play therapy, subsidized games, Examine play, cognitive-behavioral therapy, and play therapy.

Item Type: Article
Persian Title: مروری بر انواع بازیدرمان های مؤثر بر بهبود مهارتهای اجتماعی کودکان دارای اختلال طیف اتیسم
Persian Abstract: امروزه تقریب ا همه مردم از بازی و اهمیت آن در رشد همهجانبه کودک باخبر هستند. ازآنجاییکه بازی یک بخش ضروری در زندگی کودک است، برای نزدیک شدن و گفت وگو با او هیچ راهی بهاندازه بازی کردن بهسرعت و به بهترین نحو نتیجه نمی دهد. بازی یکی از بهترین راه های برقراری ارتباط با همه کودکان، ازجمله کودکان دارای اختلال طیف اتیسم میباشد. این کودکان که به دلیل مشکلات رشدی، فینفسه در برقراری تعاملات اجتماعی دچار مشکل ند، به کمک بازی می-توانند پیشرفت چشمگیری در این حیطه داشته باشند. بازی شرایط و انواع خاصی دارد که در مقاله حاضر به بررسی چند نمونه از آن می پردازیم. کودک در هنگام بازی تمام تمایلات، خواسته ها، آرزوها و افکارش را بیان میکند، درنتیجه درمانگران به کمک بازی می توانند وارد دنیای درونی کودک شده و از احوالات او باخبر شوند. بازی درمانی یکی از پرطرفدارترین درمان های رفتاری به شمار می رود که انواع گوناگونی دارد. در پژوهش حاضر که به درمانی، ¬ درمانی پرطرفدار ازجمله لگو ¬ روش کتابخانه-ای تهیهشده است، سعی داریم به بررسی تاثیرچند نوع بازی درمانی گروهی، بازی های یارانه ای، بازی درمانی شناختی- رفتاری و ¬ بازی درمانی عروسکی، شن درمانی، بازی درمانی فلورتایم بر بهبودی تعاملات اجتماعی کودکان طیف اتیسم بررسی کنیم ¬ بازی .
Subjects: Divisions > Conferences > International Conference on Exceptional Children-September 2020
Conferences > International Conference on Exceptional Children-September 2020
Divisions: Conferences > International Conference on Exceptional Children-September 2020
Subjects > Conferences > International Conference on Exceptional Children-September 2020
Date Deposited: 20 Jan 2021 07:05
Last Modified: 20 Jan 2021 07:05
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/12235

Actions (login required)

View Item View Item