An overview of the strategies to overcome the challenges of cognitive-behavioral therapy in children with autism spectrum disorder

اخوی ثمرین, زهرا and اسماعیلی فر, ندا An overview of the strategies to overcome the challenges of cognitive-behavioral therapy in children with autism spectrum disorder. An overview of the strategies to overcome the challenges of cognitive-behavioral therapy in children with autism spectrum disorder.

[img] Text
4.pdf

Download (1MB)

Abstract

ASD is a lifelong neurodevelopmental condition characterized by a continuum of difficulties in social communication and interaction, as well as behavioral differences, such as repetitive body mannerisms, interests that are unique in topic or severity, compulsions, and sensory sensitivities or preferences. More recently, cognitive-behavioral interventions have emerged as promising evidence-based approaches for the treatment of anxiety, depression, and social deficits in children with ASD. Modifications can make CBT more suitable and accessible for children with ASD and must take into account needs that are both similar to those of other children and unique to ASD. This article reviews the successful adaptation of Cognitive-Behavioral Therapy for use among children with autism spectrum disorder as well as the developmental considerations that need to be addressed.

Item Type: Article
Persian Title: مروری بر شیوههای غلبه بر چالشهای درمان شناختی-رفتاری در کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم
Persian Abstract: اختلال طیف اوتیسم یک اختلال عصبی-رشدی است که با طیفی از مشکلات در ارتباطات و تعاملات اجتماعی و اختلافات رفتاری و همچنین، حرکات بدنی تکراری، علایق خاص در یک موضوع، وسواسها و حساسیتها و ترجیحات حسی خاص همراه است. اخیرا، مداخلات شناختی-رفتاری به عنوان رویکردهای تجربی امیدوارکننده در درمان اضطراب، افسردگی و ناکارآمدی اجتماعی در کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم شناخته شده اند. ایجاد تغییرات درمانی می توانند درمان شناختی-رفتاری را تبدیل به یک درمان مناسب و در دسترس برای کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم نمایند. این درمانها باید نیازهای مختص به کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم و نیز نیازهایی را که مشابه سایر کودکان است در نظر بگیرند. مقاله ی حاضر به بررسی انطباق موفقیت آمیز درمان شناختی-رفتاری برای استفاده در میان کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم و نیز ملاحظات رشدی که نیازمند بررسی هستند، می پردازد.
Subjects: Divisions > Conferences > International Conference on Exceptional Children-September 2020
Conferences > International Conference on Exceptional Children-September 2020
Date Deposited: 20 Jan 2021 17:04
Last Modified: 20 Jan 2021 17:04
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/12258

Actions (login required)

View Item View Item