Physical education for children with visual or visual impairment

Dehghan, Sanaz and Kiai, Maryam Physical education for children with visual or visual impairment. Physical education for children with visual or visual impairment.

[img] Text
3.pdf

Download (717kB)

Abstract

Vision is one of the most important of the five senses of the human being. Defects in these senses impede one's normal vision, which may be associated with primary and secondary complications and problems. These individuals may see the stimuli dim, dark, or out of center of vision. Visually impaired and blind children make up a significant proportion of students in schools who, following visual impairment, are often involved in physical activity and retarded motor skills. Since physical education educators often report challenges in this area, accurate recognition and attention to the disorders of blind students and appropriate educational programs are particularly important for these children. The purpose of this article is to provide some basic guidelines for the inclusion of children with visual impairments in general body education so that they can adhere to national standards for physical education and progress towards full participation and autonomy in society.

Item Type: Article
Persian Title: تربیت بدنی برای کودکان با اختلال بینایی یا نابینا
Persian Abstract: بینایی یکی از مهم ترین حواس پنجگانه انسان به شمار می رود، نقص در این حواس مانع از دیدن بهنجار فرد می‌شود که ممکن با عوارض و مشکلات اولیه و ثانویه‌اي همراه باشد. این افراد ممکن است محرکات را کم‌نور، تیره و یا خارج از مرکز بینایی ببینند. کودکان با اختلال بینایی و نابینا طیف قابل توجهی از دانش آموزان را در مدارس تشکیل می‌دهند که به دنبال ضایعه بینایی، این افراد غالباً در مشارکت در فعالیت بدنی و در مهارت‌های حرکتی عقب هستند. از آنجا که مربیان تربیت بدنی اغلب در این زمینه چالش‌هایی را گزارش می کنند، بنابراین، شناخت دقیق و توجه کامل به اختلالات دانش آموزان نابینا و برنامه‌هاي آموزشی مناسب برای این کودکان از اهمیت ویژه‌اي برخوردار است. هدف از این مقاله ارائه برخی راهکارهای اساسی برای گنجاندن کودکان دارای اختلالات بینایی در آموزش عمومی بدن است تا بتوانند استاندارد های ملی را برای تربیت بدنی رعایت کنند و به سمت مشارکت کامل و خودمختاری در جامعه پیشرفت کنید.
Subjects: Divisions > Conferences > International Conference on Exceptional Children-September 2020
Conferences > International Conference on Exceptional Children-September 2020
Divisions: Conferences > International Conference on Exceptional Children-September 2020
Subjects > Conferences > International Conference on Exceptional Children-September 2020
Date Deposited: 23 Jan 2021 06:03
Last Modified: 23 Jan 2021 06:03
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/12282

Actions (login required)

View Item View Item