A study of the relationship between Persian orthography and writing system and its implications for teaching Persian to speakers of other languages.

Iranpour, Fariba and Saimi, Saimi and Razinejad, Mohammad (2016) A study of the relationship between Persian orthography and writing system and its implications for teaching Persian to speakers of other languages. Masters thesis, University of Mohaghegh Ardabili.

[img] Text (« بررسی رابطه بین خط و نظام نوشتاری زبان فارسی و پیامدهای آن درآموزش فارسی به غیرفارسی زبانان»)
Fariba Iranpour.pdf

Download (582kB)
Official URL: http://www.uma.ac.ir

Abstract

The present research aims at investigating the Persian sound system and its relation to the system of writing the language. It provides a brief chronological review of the development of the writing system since the ancient times to the present and, relying on a descriptive method, goes on to unravel the deficiencies of the present writing system used in teaching the written form of the language. Having surveyed the deficiencies and the problems facing the students of Persian as a Foreign Language (PFL), and based on the results of the survey, it provides suggestions for the teachers of PFL in overcoming the problems and improving the results of their teaching. It also provides insights for the educators and developers of the teaching material for the PFL programs. Keywords: Persian language, writing system, spoken language, written language, PFL,

Item Type: Thesis (Masters)
Persian Title: « بررسی رابطه بین خط و نظام نوشتاری زبان فارسی و پیامدهای آن درآموزش فارسی به غیرفارسی زبانان»
Persian Abstract: هدف پژوهش حاضر بررسی کاستی های نظام نوشتاری زبان فارسی و پییامدهای آن در آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان است.. در راستای برآوردن این هدف، پژوهش حاضر ابتدا مروری کوتاه به مراحل تکوین نظام نوشتاری زبان فارسی از کهن ترین ازمنه که آثار مکتوبی از آن بر جای مانده است تا شکل امروزی زبان فارسی خواهد داشت و سپس به روشی توصیفی کاستی های نظام نوشتاری فارسی را که امروزه برای آموزش زبان فارسی مورد استفاده قرار می گیرد، نشان خواهد داد. پس از نمایاندن کاستی های نظام نوشتاری فارسی و مشکلات پیش روی زبان آموزان غیر فارسی زبان، براساس نتایج بدست آمده از پژوهش پیشنهادهایی به مدرسان زبان فارسی به غیر فارسی زبانان برای غلبه بر کاستی ها و دستیابی به نتایج آموزشی بهتر ارائه خواهد داد. در نهایت پیشنهادهایی کارشناسان تهیه و تدوین مطالب درسی، فراگیران دوره های آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان و مدیران و برنامه ریزان تهیه و تدوین مطالب درسی در حوزه آموزش فارسی به غیر فارسی زبانان ارائه خواهد داد. کلید واژه ها: خط، نظام نوشتاری، آموزش زبان فارسی، غیر فارسی زبانان
Supervisor:
SupervisorE-mail
Saimi, TohidUNSPECIFIED
Advisor:
AdvisorE-mail
Razinejad, MohammadUNSPECIFIED
Subjects: Faculty of Literature & Humanities > Department of English & Arabic Language
Divisions > Faculty of Literature & Humanities > Department of English & Arabic Language
Divisions: Subjects > Faculty of Literature & Humanities > Department of English & Arabic Language
Faculty of Literature & Humanities > Department of English & Arabic Language
Date Deposited: 23 Oct 2018 10:56
Last Modified: 23 Oct 2018 10:56
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/1233

Actions (login required)

View Item View Item