The Active Communication Education (ACE): Problem solving based intervention for adults with hearing impairment

Yazdanipour, Masoume and Ghamarani, Amir The Active Communication Education (ACE): Problem solving based intervention for adults with hearing impairment. The Active Communication Education (ACE): Problem solving based intervention for adults with hearing impairment.

[img] Text
4.pdf

Download (1MB)

Abstract

The Active Communication Education (ACE) Program was developed for adults with hearing impairment to help them to communicate more effective and to provide them with strategies to cope better in everyday life. In fact, this psychological intervention is a rehabilitation option for those who do not want to use hearing aids or are looking for a solution beyond hearing aids. This program that can be run individually or in groups, is designed based on problem-solving strategies and with an emphasis on self-management, and prepares the individual to be in a variety of situations, such as noisy places, conversation with difficult speakers or hearing the voices of loudspeakers and other public information devices. This study are examined the Active Communication Education (ACE) Program, Sessions content, some studies in this field, Individualized version of this program (I-ACE) and comparing the effectiveness of individualized and group versions of active communication training program.

Item Type: Article
Persian Title: آموزش ارتباطات فعال : مداخله مبتنی بر حل مسئله برای بزرگسالان با آسیب شنوایی
Persian Abstract: برنامه آموزش ارتباطات فعال، برای کمک به بزرگسالان با آسیب شنوایی طراحی شده است تا آن‌ها را در برقراری ارتباط موثر و فراهم آوردن راهکارهایی برای سازگاری بهتر در زندگی روزمره یاری دهد. در واقع، این مداخله روانشناختی، یک گزینه توانبخشی برای کسانی است که مایل به استفاده از سمعک نیستند و یا به دنبال راه حلی فراتر از وسایل کمک شنوایی می‌گردند. این برنامه که هم به صورت فردی و هم گروهی قابل اجرا است، بر مبنای راهبردهای حل مسئله و با تاکید بر خودمدیریتی طراحی شده است و فرد را برای قرار گرفتن در موقعیت¬های گوناگونی چون مکان¬های پر سروصدا، مکالمه با گویندگان دشوار یا شنیدن صدای بلندگوها و سایر وسایل اطلاع¬رسانی عمومی آماده می¬کند. این پژوهش، به بررسی برنامه¬ی آموزش ارتباطات فعال، محتوای جلسات، مطالعات انجام شده در این حوزه، نسخه¬ی فردی¬سازی شده این برنامه و مقایسه‌ی اثربخشی نسخه فردی¬سازی شده و نسخه¬ی گروهی برنامه آموزش ارتباطات فعال پرداخته است
Subjects: Divisions > Conferences > International Conference on Exceptional Children-September 2020
Conferences > International Conference on Exceptional Children-September 2020
Divisions: Conferences > International Conference on Exceptional Children-September 2020
Subjects > Conferences > International Conference on Exceptional Children-September 2020
Date Deposited: 23 Jan 2021 08:19
Last Modified: 23 Jan 2021 08:19
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/12331

Actions (login required)

View Item View Item