Investigation and Analysis of the role of the mother and father’s parenting style in the foolness of children with the otism

معینی کیا, مهدی and فتحی کرکرق, فرشید and قبادی, ندا and فرهادی, افسون Investigation and Analysis of the role of the mother and father’s parenting style in the foolness of children with the otism. Investigation and Analysis of the role of the mother and father’s parenting style in the foolness of children with the otism.

[img] Text
3.pdf

Download (710kB)

Abstract

Aim in article , is the Investigation and Analysis of the role of the mother and father’s parenting style in the foolness of children with the otism that to expressing of this subject should said : family to the address of first and shortest social institute of society have a lot (Abseza) share in the childrens education and forming their personality as the most psychologists spot (designate) interactions between parents and their childrens (encountering methods) to the address of source for development and emotional evolution children’s. The parents have development disorder children who they encounter with a lot challenge and choosy (difficults) including these challenges: demeanor with uncommon (abnormal) behaviors children’s and It is an attitude and label about this childrens that external environment (society) have its. Aloofness and isolation are the customs that often this group from childrens are involved its. These customs contribute childrens with otism that they avoid from communicate with others and attention to diminish of the mental snd emotional interests to these individuals than society members and particularly family, being stripped of to have intimate friend and near communication. In conclusion should said that the powerful parenting style is from best education methods of the otistic childrens because It is existed balance between children’s independence and leverage (pressure and expectation) them. It is providing passible synergy their in familial decided , self expression their, providing condition for good communication for they and being contributed that they come efficacious member for family and society.

Item Type: Article
Persian Title: بررسی و تحلیل نقش سبکهای فرزندپروری والدین در انزواطلبی کودکان مبتلا به اوتیسم
Persian Abstract: هدف این مقالهی مروری، بررسی وتحلیل نقش سبکهای فرزندپروری والدین در انزواطلبی کودکان مبتلا به اوتیسم است که در تشریح این موضوع باید گفت خانواده بعنوان اولین وکوچکترین نهاد اجتماعی جامعه سهم بسزایی درتعلیم وتربیت کودکان و شکلگیری شخصیت آنان دارد بطوریکه اکثر روان شناسان کنشهای متقابل میان والدین وفرزندانشان )شیوههای برخورد( را مبنایی برای رشد وتحول عاطفی کودکان درنظر می گیرند داشتن فرزند مبتلا به انواع اختلالات مثل اختلال رشدی والدین را با مشکلات وچالشهای زیادی روبه رو می کند ازجمله این چالشها چگونگی برخورد با رفتارهای نامتعارف کودکان و نگاه و برچسبی است که محیط بیرونی )جامعه( در ارتباط با این کودکان دارند. انزواطلبی و گوشه گیری عارضه ای است که اغلب این گروه از کودکان دچار آن هستند این نوع عارضه در کودکان مبتلا به اوتیسم موجب می گردد که آنها از برقرار کردن ارتباط با دیگران دوری کنند وباتوجه به تقلیل یافتن علایق ذهنی وعاطفی این افراد نسبت به اعضای جامعه وبخصوص خانواده از داشتن دوست صمیمی و ارتباط نزدیک با دیگران محروم شوند در نتیجه گیری بایدگفت سبک فرزندپروری مقتدرانه از بهترین روشهای تربیت کودکان اوتستیک است زیرا با تعادلی که بین استقلال کودکان و اعمال قدرت )فشار و انتظارداشتن( برآنها ایجاد کرده است امکان مشارکت آنها درتصمیم گیریهای خانوادگی، ابراز وجود کردن آنها، فراهم سازی زمینه برای برقراری ارتباطات مناسب اجتماعی برای آنها را فراهم کرده و موجب می شود آنها عضوی مفید برای خانواده وجامعه شوند
Subjects: Divisions > Conferences > International Conference on Exceptional Children-September 2020
Conferences > International Conference on Exceptional Children-September 2020
Divisions: Conferences > International Conference on Exceptional Children-September 2020
Subjects > Conferences > International Conference on Exceptional Children-September 2020
Date Deposited: 23 Jan 2021 05:22
Last Modified: 23 Jan 2021 05:22
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/12374

Actions (login required)

View Item View Item