Teaching children with autism

مختاری دره در, مریم and اندیشمنند, ویدا Teaching children with autism. Teaching children with autism.

[img] Text
14.pdf

Download (642kB)

Abstract

Autism was a disorder that is affecting more and more people, limiting social skills and communication skills. Autism spectrum disorder is one of the most serious developmental disorders that are usually diagnosed before the age of three. However, the symptoms and severity vary from person to person. People with autism are unable to play social roles and experience skills, and in communication experiences they are unable to use verbal tools and nonverbal forms. This brain disorder affects a person's ability to communicate and how he or she communicates with others and the person's responses to the outside environment. Autistic children at any level of IQ can have a range of autism spectrum disorders, and may have other concomitant disorders. Awareness and knowledge of teaching methods have always been of interest to education officials and experts, especially for exceptional children. The aim of this review study is to investigate and introduce the characteristics of children with autism. Attempts have also been made to briefly describe the pathophysiology of autism, symptoms, and education in these children. Finally, suggestions are provided.

Item Type: Article
Persian Title: تدریس به کودکان با اختلال درخودماندگی
Persian Abstract: اختلال اوتیسم به نوعی اختلال پیچیده در رشد اشاره می کند که مهارتهای اجتماعی و ارتباطی فرد را محدود می سازد. اختلال طیف اتیسم یکی از اختلالات جدی در زمینة رشد است که معمولاً قبل از سه سالگی تشخیص داده شده است. هرچند علایم و شدت آن در افراد مختلف، متفاوت است. افراد با اختلال اوتیسم قادر به ایفای نقشهای اجتماعی و مهارتهای تجربی نیستند و در تجربیات ارتباطی قادر به استفاده از ابزارهای کلامی و اشکال غیرکلامی نیستند. این اختلال مغزی توانایی فرد برای برقراری ارتباط و نحوه ارتباط وی با دیگران و پاسخهای فرد نسبت به محیط بیرون را تحت تأثیر خود قرار می دهد. کودکان اوتیستیك در هر سطحی از توانایی هوشی می توانند مبتلا به اختلال طیف در خود ماندگی باشند، همچنین ممکن است که دارای اختلالات همزمان دیگری نیز باشند. آگاهی و شناخت از روشهای تدریس همیشه مورد توجه مسئولان و متخصصان آموزش و پرورش بخصوص برای کودکان استثنایی بوده است. هدف از این مطالعه مروری، بررسی و معرفی ویزگیهای کودکان با اختلال درخودماندگی است. همچنین سعی شده است که پاتوفیزیولوژی درخودماندگی، علائم و آموزش به این کودکان به طور اختصار بیان گردد. در نهایت پیشنهادهایی نیز ارائه گردیده است.
Subjects: Divisions > Conferences > International Conference on Exceptional Children-September 2020
Conferences > International Conference on Exceptional Children-September 2020
Divisions: Conferences > International Conference on Exceptional Children-September 2020
Subjects > Conferences > International Conference on Exceptional Children-September 2020
Date Deposited: 23 Jan 2021 05:32
Last Modified: 23 Jan 2021 05:32
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/12381

Actions (login required)

View Item View Item