Investigating the effectiveness of rhythmic intervention intervention program on students' continuous attention With hearing impairment

محمدی فیض ابادی, عاطفه and خراسانی, زهرا Investigating the effectiveness of rhythmic intervention intervention program on students' continuous attention With hearing impairment. Investigating the effectiveness of rhythmic intervention intervention program on students' continuous attention With hearing impairment.

[img] Text
21.pdf

Download (704kB)

Abstract

The present study was conducted to evaluate the effectiveness of rhythmic intervention intervention program on students' continuous attention with hearing impairment. The research method was semi-experimental with pre-test-post-test design with control group. The statistical population of this study included all students with hearing impairment in Tehran in the academic year 1931-1931. In this study, 22 students with hearing impairments were selected from the target population using the available sampling method as the sample and were randomly assigned to two experimental groups (12 people) and control (12 people). Initially, both groups were evaluated by a continuous performance test. The experimental group then received rhythmic movements as a group in 12 02-minute sessions over a 1-week intervention program if the control group did not receive any intervention. At the end of the intervention sessions, both groups were evaluated separately. Data were analyzed using covariance analysis. The findings of this study showed that the program of intervention of rhythmic movements has improved the continuous attention of students with hearing impairment.

Item Type: Article
Persian Title: بررسی اثربخشی برنامه مداخلهای حرکات موزون بر توجه پیوسته دانشآموزان با آسیب شنوایی
Persian Abstract: پژهش حاضر، با هدف بررسی اثربخشی برنامه مداخله ای حرکات موزون بر توجه پیوسته دانش آموزان با آسیب شنوایی انجام شد. روش پژوهش از نوع نیمهآزمایشی با طرح پیشآزمون-پسآزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانش 1931 بود. در این پژوهش از بین جامعه هدف 22 دانش آموز با - آموزان با آسیب شنوایی شهر تهران درسال تحصیلی 1931 آسیب شنوایی با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس بهعنوان نمونه انتخاب شدند و در دو گروه آزمایش ) 12 نفر( و کنترل 12 نفر( بهشیوه تصادفی گمارش شدند. در ابتدا هردوگروه توسط آزمون عملکرد پیوسته مورد ارزیابی قرار گرفتند. سپس گروه ( آزمایش بهصورت گروهی در 12 جلسه 02 دقیقهای در طول 1 هفته برنامه مداخله ای حرکات موزون دریافت کرددر صورتی که گروه کنترل هیچ مداخلهای دریافت نکرد. در خاتمه جلسات مداخله ای مجداا هردو گروه مورد ارزیابی قرار گرفتند. دادهها با استفاده از تحلیل کوواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافتههای این پژوهش نشان داد که برنامه مداخله ای حرکات موزون موجب بهبود توجه پیوسته دانش آموزان با آسیب شنوایی شده است
Subjects: Divisions > Conferences > International Conference on Exceptional Children-September 2020
Conferences > International Conference on Exceptional Children-September 2020
Divisions: Conferences > International Conference on Exceptional Children-September 2020
Subjects > Conferences > International Conference on Exceptional Children-September 2020
Date Deposited: 23 Jan 2021 05:58
Last Modified: 23 Jan 2021 05:58
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/12389

Actions (login required)

View Item View Item