Comparison of competitive anxiety and cognitive emotion regulation in gifted and normal students

کیوانلو, صفورا and کاظمی, زهرا and عطادخت, اکبر Comparison of competitive anxiety and cognitive emotion regulation in gifted and normal students. Comparison of competitive anxiety and cognitive emotion regulation in gifted and normal students.

[img] Text
39.pdf

Download (931kB)

Abstract

The purpose of this study was to compare Cognitive Emotion Regulation and Competitive Anxiety among gifted and normal students. The second period of Bonab city was in the academic year 1311-1111. Sample size was selected based on the statistical population of the two groups of boys (22 normal boy students and 22 gifted boy students) using cluster sampling method. By selecting 2 schools (1 normal and 1 gifted) from the gifted and normal schools and then 1 class from each school, the students answered the questionnaire questions. Cognitive emotion regulation variable was used to obtain data and Rainer and Martens (1112) questionnaire was used for competitive anxiety variable. Data were analyzed by one-way analysis of variance. The results showed that there is a difference between cognitive emotion regulation and competitive anxiety in gifted and normal student.

Item Type: Article
Persian Title: مقایسه اضطراب رقابتی و تنظیم شناختی هیجان در دانشآموزان تیزهوش و عادی
Persian Abstract: هدف از انجام این پژوهش مقایسه تنظیم شناختی هیجانی و اضطراب رقابتی بین دانش آموزان تیزهوش و عادی بود.پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی است و با توجه به روش توصیفی و از نوع علی-مقایسهای است.جامعه آماری کلیه دانشآموزان 1318 بودند. حجم نمونه بر اساس - پسر مقطع متوسطه مدارس دولتی دوره دوم شهرستان بناب در سال تحصیلی 1311 جامعه آماری یاد شده دوگروه پسر ) 22 دانشآموز پسر عادی و 22 دانشآموز پسر تیزهوش( با استفاده از روش نمونهگیری خوشهای انتخاب شدند. به این صورت که از بین مدارس تیزهوشان و عادی بناب 2 مدرسه) 1مدرسه عادی و 1 مدرسه تیزهوش( و سپس از هر مدرسه 1کلاس انتخاب و دانشآموزان به سوالات پرسشنامهها پاسخ دادند.از پرسشنامه تنظیم شناختی هیجان گارنسفکی و کرایج) 2222 ( برای به دستآوردن دادههای متغیر تنظیم شناختی هیجان استفاده شد و برای متغیر اضطراب رقابتی از پرسشنامه رینر و مارتنز) 1112 ( استفاده شد. دادهها با تحلیل واریانس یک راهه تجزیه و تحلیل شده است. نتایج نشان داد که بین تنظیم شناختی هیجان و اضطراب رقابتی در دانشآموزان تیزهوش و عادی تفاوت وجود دارد.
Subjects: Divisions > Conferences > International Conference on Exceptional Children-September 2020
Conferences > International Conference on Exceptional Children-September 2020
Divisions: Conferences > International Conference on Exceptional Children-September 2020
Subjects > Conferences > International Conference on Exceptional Children-September 2020
Date Deposited: 09 Feb 2021 06:54
Last Modified: 09 Feb 2021 06:54
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/12410

Actions (login required)

View Item View Item