The Role of Emotional Self-Regulation in Predicting Life Quality in School in Clever girl students

مجرد, ارزو and مجرد, ازیتا and اسرافیلی, هاجر The Role of Emotional Self-Regulation in Predicting Life Quality in School in Clever girl students. The Role of Emotional Self-Regulation in Predicting Life Quality in School in Clever girl students.

[img] Text
45.pdf

Download (546kB)

Abstract

The purpose of this study was to investigate the role of emotional self-regulation in predicting quality of life in Clever girl students. This is a descriptive correlational study and the statistical population includes all female secondary school students in Ardabil city who are studying in the academic year of 219-2121. For this study, 111 privileged students were selected by multistage cluster sampling. To collect the data, the questionnaire of emotional self-regulation and quality of life in school was used. Data were analyzed using Spss-11 software. Results showed that there was a significant relationship between emotional self-regulation and quality of life in school at 1/11 level. Therefore, using the results of this study can enhance students' ability to self-regulate to experience better quality of life in school.

Item Type: Article
Persian Title: نقش خودتنظیمی هیجانی در پیشبینی کیفیت زندگی در مدرسه دانشآموزان دختر ممتاز
Persian Abstract: پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش خودتنظیمی هیجانی در پیشبینی کیفیت زندگی در مدرسه دانشآموزان دختر ممتاز انجام گرفت. این پژوهش توصیفی از نوع همبستگی میباشد و جامعه آماری شامل همه دانشآموزان دختر دوره متوسطه دوم شهر 99 مشغول به تحصیل هستند. برای انجام این پژوهش 111 دانش آموز ممتاز به روش - اردبیل است که در سال تحصیلی 99 نمونهگیری خوشهای چندمرحلهای انتخاب شدند. برای جمع آوری دادهها از پرسشنامه خودتنظیمی هیجانی و کیفیت زندگی در مدرسه استفاده شده است. دادهها با استفاده از نرم افزار Spss-11 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج پژهش نشان داده 1 وجود دارد. بنابراین با استفاده از / است که بین خودتنظیمی هیجانی با کیفیت زندگی در مدرسه رابطه معنادار در سطح 11 نتایج این پژوهش میتوان برای افزایش توانایی خودتنظیمی هیجانی در دانش آموزان اقدام کرد تا کیفیت زندگی در مدرسه بهتری را تجربه کنند.
Subjects: Divisions > Conferences > International Conference on Exceptional Children-September 2020
Conferences > International Conference on Exceptional Children-September 2020
Divisions: Conferences > International Conference on Exceptional Children-September 2020
Subjects > Conferences > International Conference on Exceptional Children-September 2020
Date Deposited: 23 Jan 2021 07:04
Last Modified: 23 Jan 2021 07:04
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/12418

Actions (login required)

View Item View Item