Educating Children with Mental Disabilities Problems, Challenges and Opportunities (review study)

کمساری بنانی, اعظم and اندیشمند, ویدا Educating Children with Mental Disabilities Problems, Challenges and Opportunities (review study). Educating Children with Mental Disabilities Problems, Challenges and Opportunities (review study).

[img] Text
49.pdf

Download (687kB)

Abstract

Education is an important and vital issue in overcoming many problems and challenges in life in people, especially children with mental disabilities. Also, the attention of officials and their families to education, recognizing the challenges, approaches and opportunities facing these children seems to be essential. The purpose of this study was to review the education of children with mental disabilities, approaches, challenges and opportunities. Descriptive study - It was analytical. For this purpose, the necessary content for writing this article has been obtained through searching in databases, Google scholar Magiran University Jihad, SID and also Google general search engine. Keywords used included education, mental retardation, approaches, challenges, opportunities, and children by reviewing 03 articles and then discarding articles that bore less resemblance to the topic under discussion, and reviewing articles that bore more similarity to the topic. The present article, educating children with mental disabilities who had problems, challenges and opportunities, was discussed. The results of reviewing previous research show that attention to the development of educational programs to improve job, educational and social skills to mentally retarded children in addition to reducing behavioral problems despite having low IQ compared to ordinary people in society can be useful for themselves and society. To be located.

Item Type: Article
Persian Title: آموزش به کودکان با اختلال کم توان ذهنی مشکلات، چالشها و فرصتها )مقاله مروری(
Persian Abstract: آموزش امری مهم و حیاتی در فائق آمدن بر بسیاری از مشکلات و چالشهای زندگی در افراد بخصوص در کودکان با اختلال کم توان ذهنی است. همچنین، توجه مسئولان و خانوادههایشان به آموزش، شناخت چالشها، رویکردها و فرصتهای پیش روی این کودکان امری ضروری به نظر می رسد.هدف از این مطالعه مروری آموزش به کودکان با اختلال کم توان ذهنی، رویکردها، چالشها و فرصتها بود.مطالعه توصیفی- تحلیلی بود. بدین منظور محتوای لازم برای نگارش این مقاله از طریق جستجو در پایگاههای اطلاعاتی، Google scholar جهاد دانشگاهی Magiran ، SID و نیز موتور جستجوی عمومی Google بدست آمده است. واژههای مورد استفاده عبارت بودند از آموزش، اختلال کم توان ذهنی، رویکردها، چالشها، فرصتها و کودکان با بررسی 03 مقاله و سپس کنار گذاشتن مقالاتی که با موضوع مورد بحث مشابهت کمتری داشت، و بررسی مقالات که مشابهت بیشتری با عنوان مقاله حاضر یعنی آموزش به کودکان با اختلال کم توان ذهنی مشکلات، چالشها و فرصتها داشت، مورد بحث و بررسی قرار گرفت. نتایج حاصل از مرور پژوهشهای قبلی نشان می دهد توجه به تدوین برنامههایی آموزشی برای ارتقاء مهارتهای شغلی، تحصیلی و اجتماعی به کودکان کم توان ذهنی علاوه بر کاهش مشکلات رفتاری با وجود داشتن هوشبهر پایین ترازافراد معمولی جامعه می توانند برای خود و جامعه مفید واقع شوند.
Subjects: Divisions > Conferences > International Conference on Exceptional Children-September 2020
Conferences > International Conference on Exceptional Children-September 2020
Divisions: Conferences > International Conference on Exceptional Children-September 2020
Subjects > Conferences > International Conference on Exceptional Children-September 2020
Date Deposited: 23 Jan 2021 06:59
Last Modified: 23 Jan 2021 06:59
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/12422

Actions (login required)

View Item View Item