Study of teaching methods to students with language and speech disorders (review study)

کمساری بنانی, اعظم and اندیشمند, ویدا Study of teaching methods to students with language and speech disorders (review study). Study of teaching methods to students with language and speech disorders (review study).

[img] Text
66.pdf

Download (604kB)

Abstract

Language, as an exclusive feature of man, is necessary for the evolution of culture and the formation of human society, and is at the forefront of the characteristics of human evolution. A language disorder is a disorder in which a person is unable to find the right words and express them clearly when speaking. Therefore, it seems necessary to pay attention to this disorder and their teaching methods. The aim of this study was to review the teaching methods to these students with language and speech disorders. Descriptive-analytical study. For this purpose, the necessary content for writing this article has been obtained through a search in the databases, Google scholar Magiran University Jihad, SID, as well as Google's general search engine. The keywords used were education, language and speech disorders, and students from 11 documentaries, the content of 1 internal and external documentaries that had more thematic communication with the authors, were examined and analyzed. The results of previous research show that teaching Students with speech and language disorders can overcome their disabilities and lead to academic achievement, social development, interaction in interpersonal and interpersonal relationships, better job opportunities and appropriate social opportunities in them.

Item Type: Article
Persian Title: بررسی روش آموزش به دانش آموزان دارای اختلالات زبان و گفتار)مطالعه مروری(
Persian Abstract: زبان، بهعنوان ویژگی انحصاری انسان، لازمه تکامل فرهنگ و تشکیل اجتماع انسانی به شمار میرود و در صدر ویژگیهای تکاملیافتگی انسان جای دارد. اختلال زبانی نوعی اختلال است که در آن فرد نمیتواند کلمات درست را پیدا کند و هنگام صحبت جملات را واضح بیان کند. بنابراین توجه به این اختلال و روشهای آموزش به انان امری لازم و ضروری به نظر می رسد. هدف از این مطالعه مروری بررسی روش آموزش به این دانش آموزان دارای اختلالات زبان و گفتار بود.مطالعه توصیفی- تحلیلی بود. بدین منظور محتوای لازم برای نگارش این مقاله از طریق جستجو در پایگاههای اطلاعاتی ، Google scholar جهاد دانشگاهی Magiran ، SID و نیز موتور جستجوی عمومی Google بدست آمده است. کلیدواژه های مورد استفاده عبارت بودند از آموزش، اختلال زبان وگفتار، دانش آموزان از 11 مستند حاصل، محتوای 1مستندداخلی و خارجی که با هدف نویسندگان ارتباط موضوعی بیشتری داشت، مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته است.نتایج حاصل از مرور پژوهشهای قبلی نشان می دهد آموزش به دانش آموزان با اختلالات گفتار و زبان میتواند بر نقص آنها غلبه و منجر به پیشرفت تحصیلی، رشد اجتماعی، تعامل در روابط درون فردی و بین فردی ، بوجود آمدن فرصتهای بهتر شغلی و موقعیت های مناسب اجتماعی در آنان گردد.
Subjects: Divisions > Conferences > International Conference on Exceptional Children-September 2020
Conferences > International Conference on Exceptional Children-September 2020
Divisions: Conferences > International Conference on Exceptional Children-September 2020
Subjects > Conferences > International Conference on Exceptional Children-September 2020
Date Deposited: 23 Jan 2021 06:52
Last Modified: 23 Jan 2021 06:52
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/12442

Actions (login required)

View Item View Item