Phenomenology of Teacher’s Levied Experiences toward Inclusive Education Challenges

نعمتی, شهروز Phenomenology of Teacher’s Levied Experiences toward Inclusive Education Challenges. Phenomenology of Teacher’s Levied Experiences toward Inclusive Education Challenges.

[img] Text
68.pdf

Download (699kB)

Abstract

The aim of current research was to study the Phenomenology of teacher’s livied experiences toward inclusive education challenges. The qualitative descriptive phenomenology was conducted by researchers. The research sample was connivance. In the same vein, the semi-structured interview process was conducted with 11 regular school teachers until the theoretical saturation stage. The research data were analyzed by the seven-stage Colaizzi's method (1) and finally three main themes were exploreded. These main themes included1. Benefits of inclusion ۲. Disadvantages and problems of inclusion and ۳.providing the Cultural, social and facilities. In Iran, Implementation of an inclusive education program requires hardware exigencies including provision of educational and environmental facilities and software such as community education and changes them attitudes towards people with special educational needs, teacher training. And accurate developing an inclusive program are needed as well.

Item Type: Article
Persian Title: پدیدارشناسی تجربیات زیسته معلمان مدارس عادی در ارتباط با چالشهای آموزش فراگیر
Persian Abstract: هدف پژوهش حاضر بررسی چالشهای فراروی معلمان مدارس عادی در ارتباط با فرایندهای آموزش فراگیر بود. طرح پژوهش به صورت کیفی از نوع پدیدارشناسی توصیفی بود. نمونه پژوهش به صورت هدفمند دردسترس بود. در این راستا، فرایند مصاحبه نیمهساختار یافته با 11 نفر از معلمان مدارس عادی تا رسیدن به مرحله اشباع نظری انجام گرفت. برای جمع آوری اطلاعات از مصاحبه نیمه ساختار یافته استفاده شد. داده های پژوهش باروش هفت مرحله ای کلایزی ) 1۸۹۱ ( تجزیه وتحلیل شد ودر نهایت سه مضمون اصلی شامل 1. مزایای فراگیرسازی ۲. معایب ومشکلات فراگیرسازی ۳. بسترسازی فرهنگی، اجتماعی و امکانات مشخص شد. اجرای طرح آموزش فراگیر در ایران نیازمند بسترسازی های سختافزاری از جمله تهیه امکانات آموشی و محیطی و نرمافزاری مانند آموزش جامعه و تغییر نگرش جامعه نسبت به افراد دارای نیازهای آموزشی ویژه، آموزش معلمان و طراحی محتوای آموزشی تخصصی و کاربردی و برنامه ریزی دقیق است
Subjects: Divisions > Conferences > International Conference on Exceptional Children-September 2020
Conferences > International Conference on Exceptional Children-September 2020
Divisions: Conferences > International Conference on Exceptional Children-September 2020
Subjects > Conferences > International Conference on Exceptional Children-September 2020
Date Deposited: 23 Jan 2021 06:50
Last Modified: 23 Jan 2021 06:50
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/12445

Actions (login required)

View Item View Item