Investigation and analysis the role of the exceptional schools counselors in the social integration of exceptional students (with particular needs) by other students

فتحی کرکرق, فرشید and جاوید نسب, رضا and حسینی, حسین and فرهادی, افسون Investigation and analysis the role of the exceptional schools counselors in the social integration of exceptional students (with particular needs) by other students. Investigation and analysis the role of the exceptional schools counselors in the social integration of exceptional students (with particular needs) by other students.

[img] Text
69.pdf

Download (658kB)

Abstract

This research is studing the role of the the exceptional schools counselors in the social integration of exceptional students (with particular needs) by other students .that in expressing its should said today a philosophical theory (view) and new research founds open new vision about exceptional student education in the school counseling , this view that is saing " all childrens can (having the right) glosbe or education in the normal school " an modern approach is formed based on the replacement of a children in properest educational environment in some countries . with regard to the latter founds of the psychlogists and school counselors , attention to providing opportunity for flourishing and scoring potentialitis priortise in the educational range. In opinion counselors and educator , the realization of the outhentic " education from all "achieved , just in a general educational system . because general education not to happen but peer educational opportunitis is provided for all students ., it is nota bene to the human rights of the learner with different abilities and their social and educational integration priortise .that thing have important in general education programs is the cultural aspects , social condition , editing creative programs and adaptation their written programs with student's features , school condition and family environment that school counselors as leader of guidance programs in school . is doing the serious role in the harmonization of this members . in conclusion should said counselors and other exceptional educators should provides opportunitis for encounter face to face and reciprocal relation between normal students and student with special needs till they accustom with practices ,character and potency to each other , exist friendship and emotional connection(graft) between them-self and elicit self-actualization and professional and ethical development to each other .

Item Type: Article
Persian Title: بررسی وتحلیل نقش مشاوران مدارس استثنایی در یکپارجه سازی اجتماعی دانش آموزان استثنایی)با نیازهای ویژه ( با سایر دانش آموزان
Persian Abstract: هدف این پژوهش بررسی وتحلیل نقش مشاوران مدارس استثنایی در یکپارجه سازی اجتماعی دانش آموزان استثنایی)با نیازهای ویژه ( با سایر دانش آموزان می باشد که در تشریح آن باید گفت امروزه یک دیدگاه فلسفی ویافته های پژوهشی جدید مشاوره همه ی کودکان « مدرسه ، چشم انداز نوینی را دررابطه با تعلیم وتربیت کودکان استثنایی گشوده است این دیدگاه که می گوید یک رویکرد جدید مبتنی بر جای گزینی یک کودک در مناسب » حق دارند دریک مدرسه عادی تحت تعلیم وتربیت قرار گیرند ترین محیط تربیتی در برخی کشورها شکل داده است با عنایت به یافته های اخیر روان شناسان ومشاوران مدرسه ، توجه به فراهم کردن فرصت برای شکوفاسازی وبه ثمر رساندن استعداد ها دریک محدوده ی آموزشی در اولویت قرار گرفته است به عقیده ی مشاوران ومتخصصان تعلیم وتربیت تحقق یافتن اصل آموزش برای همه ، فقط دریک نظام تربیتی فراگیر حاصل می شود زیرا آموزش فراگیر عملیاتی نمی شود مگر آنکه فرصت های برابر آموزشی برای همه ی دانش آموزان فراهم شود ، به حقوق انسانی یادگیرندگان باتوانایی های گوناگون توجه گردد و یکپارچه سازی آموزشی و اجتماعی آنان در اولویت قرارگیرد آنچه در برنامه های آموزش فراگیر اهمیت دارد ، جنبه های فرهنگی ، شرایط اجتماعی ، تدوین برنامه های خلاقانه و انطباق دادن برنامه های تدوین شده ی آن با ویژگی های دانش آموزان ، شرایط مدارس و محیط خانواده می باشد که مشاوران مدارس بعنوان رهبر برنامه های راهنمایی مدرسه نقش مهمی در هماهنگ سازی این عناصر ایفا می کند در نتیجه گیری باید گفت مشاوران و سایر متخصصان تعلیم وتربیت استثنایی بایستی فرصتهایی را برای برخورد رودررو وتماس متقابل بین دانش آموزان با نیازهای ویژه و دانش آموزان عادی فراهم کنند تا با عادات ، خلق و خو وتوانمندی های یکدیگر آشنا شده ، بین خود دوستی ها و پیوند های عاطفی ایجاد کرده و باعث خودشکوفایی و رشد اخلاقی وحرفه ای یکدیگر شوند.
Subjects: Divisions > Conferences > International Conference on Exceptional Children-September 2020
Conferences > International Conference on Exceptional Children-September 2020
Divisions: Conferences > International Conference on Exceptional Children-September 2020
Subjects > Conferences > International Conference on Exceptional Children-September 2020
Date Deposited: 23 Jan 2021 06:49
Last Modified: 23 Jan 2021 06:49
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/12446

Actions (login required)

View Item View Item