The effect of Instractional gamification on academic motivation of autism students

Gohari, Mehrnaz The effect of Instractional gamification on academic motivation of autism students. The effect of Instractional gamification on academic motivation of autism students.

[img] Text
10.pdf

Download (941kB)

Abstract

The present study was conducted to investigate the effect of Instractional Gamification on the academic motivation of primary school autism students in Ahvaz in the academic year of 2019-2020. The quasi-experimental research method and the statistical population included all first grade elementary autism students in Ahvaz and the research sample was equal to the statistical population which included 8 autism students and randomly divided into two control groups and The experiments were divided. The data collection tool in this study was Harter's Academic Motivation Questionnaire (1981, 1981). Each student in the group was tested for 3 45-minute sessions using Instractional Gamification, vision training, and the control group was kept away from the independent variable. In order to investigate the resulting changes, a pre-test was performed on both groups. After the pre-test run, the experimental group was exposed to an independent variable, which was the same as the Instractional Gamification, and both groups were tested post-test. Methods were used to analyze statistical data at two levels of descriptive (central indicators and scattering) and inferential (Yuman Whitney test). The results showed that, in general, the use of Instractional Gamification increases the academic motivation of first grade autism students

Item Type: Article
Persian Title: تأثیر بازی¬وارسازی آموزشی بر انگیزش تحصیلی دانش آموزان اتیسم
Persian Abstract: پژوهش حاضر به منظور بررسی تأثیر بازی¬وارسازی آموزشی بر انگیزش تحصیلی دانش ¬آموزان اتیسم پایه¬ی اول ابتدایی شهر اهواز در سال تحصیلی 99-98 صورت پذیرفته است. روش تحقیق از نوع شبه آزمایشی و جامعه آماری شامل کلیه¬ی دانش‌آموزان اتیسم پایه¬ی اول ابتدایی شهر اهواز و نمونه¬ی پژوهش برابر با جامعه¬ی آماری بود که 8 نفر از دانش¬ آموزان اتیسم را شامل میشد و به صورت تصادفی به دو گروه کنترل و آزمایش تقسیم شدند. ابزار جمع آوری داده¬ها در این پژوهش، پرسشنامه انگیزش تحصیلی هارتر (1981،1980) بود. هر دانش آموز گروه، آزمایش 3 جلسه¬ی 45 دقیقه¬ای با استفاده از بازی¬وارسازی آموزشی، آموزش دید و گروه کنترل به دور از متغیر مستقل نگاه داشته شد. به منظور بررسی تغییرات حاصله، ابتدا یک پیش آزمون بر روی هر دو گروه اجرا شد. پس از اجرای پیش آزمون، گروه آزمایش در معرض متغیر مستقل که همان بازی¬وارسازی آموزشی بود قرار گرفت و از هر دو گروه پس آزمون به عمل آمد. برای تجزیه تحلیل داده¬های آماری از روش¬هایی در دو سطح توصیفی (شاخص¬های مرکزی و پراکندگی) و استنباطی (آزمون یومن ویتنی) استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که به صورت کلی، استفاده از بازی¬وارسازی آموزشی انگیزش تحصیلی دانش¬ آموزان اتیسم پایه¬ی اول را افزایش می¬دهد.
Subjects: Divisions > Conferences > International Conference on Exceptional Children-September 2020
Conferences > International Conference on Exceptional Children-September 2020
Divisions: Conferences > International Conference on Exceptional Children-September 2020
Subjects > Conferences > International Conference on Exceptional Children-September 2020
Date Deposited: 23 Jan 2021 06:56
Last Modified: 23 Jan 2021 06:56
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/12453

Actions (login required)

View Item View Item