The role of cognitive emotion regulation strategies on anxiety disorders and rumination Students

Heydariyehzadeh, Bahareh Sadat The role of cognitive emotion regulation strategies on anxiety disorders and rumination Students. The role of cognitive emotion regulation strategies on anxiety disorders and rumination Students.

[img] Text
16.pdf

Download (690kB)

Abstract

Emotion plays an important role in various aspects of life, such as adapting to life changes and stressful events. Emotional regulation is an essential principle in initiating, evaluating, and organizing adaptive behavior, as well as preventing negative emotions and maladaptive behaviors. This structure is a complex concept that encompasses a wide range of biological, social, and behavioral processes, as well as conscious and unconscious cognitive processes. In other words, the term emotion regulation includes strategies that reduce, maintain, or increase an emotion, and refers to processes that affect a person's current emotions and how they are experienced and expressed. The purpose of this paper was to investigate the role of emotion regulation on anxiety disorders, rumination and happiness of students, which was done by library method (analytical-documentary) and using books and electronic resources and databases. Since emotion regulation plays a central role in the normal development and weakness in it is an important factor in the development of mental disorders, theorists believe that people who are not able to properly manage their emotions in the face of everyday events, more Diagnostic symptoms include internalization disorders such as depression and anxiety. Thus, it can be said that emotion regulation is a key and determining factor in psychological well-being and effective functioning, which plays a key role in adapting to stressful life events. Emotion regulation is a constant companion of a person who helps to manage or regulate emotions and feelings; it gives a person more ability to adapt, especially after negative emotional experiences. Evaluating Emotions Before Creating It, in addition to preventing intense emotions when confronting a person with a negative emotional state, prevents a significant reduction in a person's happiness after an emotional event and his or her mental ruminants after the excitement. It appears to make less. Cognitive processes can help us manage or regulate emotions or feelings so that we can control our emotions after stressful and stressful events.

Item Type: Article
Persian Title: نقش راهبردهای شناختی تنظیم هیجان بر اختلال های اضطرابی و نشخوار فکری دانش‌آموزان
Persian Abstract: هیجان نقش مهمی در جنبه های مختلف زندگی نظیر سازگاری با تغییرات زندگی و رویدادهای تنیدگی زا ایفا می کند. تنظیم هیجان، یک اصل اساسی در شروع، ارزیابی و سازماندهی رفتار سازگارانه و هم چنین جلوگیری از هیجان های منفی و رفتارهای ناسازگارانه محسوب می شود. این سازه یک مفهوم پیچیده است که طیف گسترده¬ای از فرآیندهای زیستی، اجتماعی، رفتاری و هم-چنین فرآیندهای شناختی هشیار و ناهشیار را در بر می¬گیرد. به عبارت دیگر، واژه ی تنظیم هیجان مشتمل بر راهبردهایی است که باعث کاهش، حفظ و یا افزایش یک هیجان می¬شوند و به فرآیندهایی اشاره دارد که بر هیجان های کنونی فرد و چگونگی تجربه و ابراز آنها اثر می گذارد. هدف از نگارش این مقاله بررسی نقش تنظیم هیجان بر اختلال¬های اضطرابی، نشخوار فکری و شادکامی دانش‌آموزان بود که با روش کتابخانه‌ای (تحلیلی–اسنادی) و با استفاده از کتاب‌ها و منابع الکترونیکی و بانک¬های اطلاعاتی انجام شد. از آنجایی که تنظیم هیجان نقشی محوری در تحول بهنجار داشته و ضعف در آن، عاملی مهم در ایجاد اختلال¬های روانی به شمار می¬رود، نظریه پردازان بر این باورند، افرادی که قادر به مدیریت صحیح هیجاناتشان در برابر رویدادهای روزمره نیستند، بیشتر نشانه¬های تشخیصی، اختلال¬های درونی¬سازی از قبیل افسردگی و اضطراب را نشان می¬دهند. بنابراین می¬توان گفت، نظم¬دهی هیجان عاملی کلیدی و تعیین کننده در بهزیستی روانی و کارکرد اثربخش است که در سازگاری با رویدادهای تنیدگی زای زندگی نقش اساسی ایفا می¬کند. تنظیم هیجان همراه همیشگی آدمی است که به مدیریت یا تنظیم عواطف و هیجان ها کمک می-کند؛ به انسان توان سازگاری بیشتر به خصوص بعد از تجارب هیجانی منفی را می دهد. ارزیابی هیجان پیش از ایجاد آن افزون بر این که از بروز هیجان های شدید در هنگام رویارویی فرد با یک موقعیت هیجانی منفی پیشگیری می کند مانع کاهش چشم گیر شادمانی فرد پس از حادثه هیجانی می گردد و نشخوارهای فکری او را نیز که پس از بروز هیجان پدید می¬آید کمتر می¬سازد. فرآیندهای شناختی می توانند به ما کمک کنند تا بتوانیم مدیریت یا تنظیم هیجان ها و یا عواطف را بر عهده بگیریم تا از این طریق بر مهار هیجان ها بعد از وقایع اضطراب آور و تنیدگی زا توانا باشیم.
Subjects: Divisions > Conferences > International Conference on Exceptional Children-September 2020
Conferences > International Conference on Exceptional Children-September 2020
Divisions: Conferences > International Conference on Exceptional Children-September 2020
Subjects > Conferences > International Conference on Exceptional Children-September 2020
Date Deposited: 23 Jan 2021 09:08
Last Modified: 23 Jan 2021 09:08
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/12464

Actions (login required)

View Item View Item