Effectiveness of educational aid clips and parent-teacher participation In improving the situation and performance of Students in mathematics and Persians

Mardani, Sara and Karami, Sahar Effectiveness of educational aid clips and parent-teacher participation In improving the situation and performance of Students in mathematics and Persians. Effectiveness of educational aid clips and parent-teacher participation In improving the situation and performance of Students in mathematics and Persians.

[img] Text
29.pdf

Download (663kB)

Abstract

The aim of the current study was to determine the effectiveness of using educational aid clips and parent-teacher participation in improving the performance of two late twin students in primary school, the first grade of primary school in the academic years of 2020-2019 in Zanjan city. The required information, due to the current study was qualitative type, collected through interviews, observations, as well as additional information through transcripts, qualitative-descriptive evaluation forms for each student, workbook and academic file. The results showed that the use of educational aid clips and the participation of parents and teachers is effective in improving the situation and performance of students in mathematics and Persian. The findings of the current study indicated that the late learning of these students was due to environmental deprivation and the researcher's interventions led to the significant progress of these students in mathematics and Persian courses (reading and writing).

Item Type: Article
Persian Title: اثربخشی کلیپ های کمک آموزشی و مشارکت والدین و معلم در بهبود وضعیت و عملکرد دانش آموزان در درس ریاضی و فارسی
Persian Abstract: هدف پژوهش حاضر تعیین اثربخشی استفاده از کلیپ های کمک آموزشی و مشارکت والدین و معلم در بهبود عملکرد دو دانش آموز دوقلوی دیرآموزدر مقطع ابتدایی، پایه اول دبستان در سال تحصیلی 97-98 در شهرستان زنجان بود. اطلاعات مورد نیازبا توجه به این که پژوهش حاضر از نوع کیفی بود از طریق مصاحبه، مشاهده و همچنین اطلاعات تکمیلی از طریق کارنامه، فرم ارزشیابی کیفی- توصیفی مختص هر دانش آموز، پوشه کار و پرونده تحصیلی جمع آوری گردید. نتایج نشان داد که استفاده از کلیپ های کمک آموزشی و مشارکت والدین و معلم در بهبود وضعیت و عملکرد دانش آموزان در درس ریاضی و فارسی موثر است. یافته های مطالعه حاضر نشانگر این بود که دیر آموزی این دانش آموزان ناشی از محرومیت های محیطی بوده است و مداخله های پژوهشگر منجر به پیشرفت چشمگیر این دانش آموزان در دروس ریاضی و فارسی (خوانداری و نوشتاری) شد.
Subjects: Divisions > Conferences > International Conference on Exceptional Children-September 2020
Conferences > International Conference on Exceptional Children-September 2020
Divisions: Conferences > International Conference on Exceptional Children-September 2020
Subjects > Conferences > International Conference on Exceptional Children-September 2020
Date Deposited: 26 Jan 2021 05:29
Last Modified: 26 Jan 2021 05:29
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/12719

Actions (login required)

View Item View Item