Evaluation of Attention Deficit Hyperactivity Disorder in Different Life Courses

Tajdin Lirok, Ahmed Ali and Roshnoodi, Alireza and Rashnoodi, Behzad Evaluation of Attention Deficit Hyperactivity Disorder in Different Life Courses. Evaluation of Attention Deficit Hyperactivity Disorder in Different Life Courses.

[img] Text
42.pdf

Download (532kB)

Abstract

The purpose of this study was to investigate the development of attention deficit hyperactivity disorder in different stages of life. This research was conducted using library resources and as a case study. Attention Deficit / Hyperactivity Disorder is one of the most important problems in children and adolescents today, so that issues and problems associated with this disease need to be formulated daily in the lives of people with this disorder. It highlights a desirable and appropriate solution to improve and treat these patients. Attention Deficit Hyperactivity Disorder is a developmental behavior disorder. Usually the child is not able to concentrate on a subject, learning is slow and the child has unusual and very high physical activity. This slow learning can affect his or her future. Hyperactivity disorder can occur in a variety of periods including: motor sensory period, preoperative period, objective operation period, abstract thinking period and along the abstract thinking period (adulthood). Check out . Studying these courses can be an introduction to understanding the development of attention deficit hyperactivity disorder in different stages of life.

Item Type: Article
Persian Title: بررسی شکل گیری اختلال نقص توجه – بیش فعالی در دوره های مختلف زندگی
Persian Abstract: هدف از این تحقیق بررسی شکل گیری اختلال نقص توجه – بیش فعالی در دوره های مختلف زندگی می باشد. این تحقیق با استفاده از منابع کتابخانه ای و به صورت بررسی موردی انجام گرفته است. اختلال کمبود توجه/بیش فعالی، امروزه یکی از مشکلات بسیار مهم و محرز در کودکان و نوجوانان شناخته می¬شود؛ به¬گونه¬ای که مسائل و مشکلات مربوط به این بیماری در هر روز از زندگی افراد مبتلا به این اختلال، هر روز نیاز به تدوین یک راه حل مطلوب و مناسب را جهت بهبود و درمان مناسب این بیماران، گوشزد می¬کند.اختلال کم توجهی - بیش فعالی یک اختلال رفتاری رشدی است. معمولاً کودک توانایی دقّت و تمرکز بر روی یک موضوع را نداشته، یادگیری در او کند است و کودک از فعّالیّت بدنی غیر معمول و بسیار بالا برخورداراست. این یادگیری کند می تواند آینده ی وی را تحت تأثیر قرار دهد.اختلال بیش فعالی را می توان در دوره های مختلف اعم از : دوره حسی حرکتی، دوره پیش عملیاتی، دوره عملیات عینی،دوره تفکر انتزاعی و در امتداد دوره تفکر انتزاعی (بزرگسالی) بررسی کرد . بررسی این دوره ها می تواند مقدمه ای برای شناخت شکل گیری اختلال نقص توجه – بیش فعالی در دوره های مختلف زندگی باشد.
Subjects: Divisions > Conferences > International Conference on Exceptional Children-September 2020
Conferences > International Conference on Exceptional Children-September 2020
Divisions: Conferences > International Conference on Exceptional Children-September 2020
Subjects > Conferences > International Conference on Exceptional Children-September 2020
Date Deposited: 09 Feb 2021 06:53
Last Modified: 09 Feb 2021 06:53
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/12737

Actions (login required)

View Item View Item