Investigation the Effectiveness of Computer Games in Improving the Symptoms of People with Attention Deficit / Hyperactivity Disorder; A Review Study

Ali Babaei, Golnaz and Sharifi Fard, Sayed Ali and Yaghoobi, Sonia and Javadan, Zahra Investigation the Effectiveness of Computer Games in Improving the Symptoms of People with Attention Deficit / Hyperactivity Disorder; A Review Study. Investigation the Effectiveness of Computer Games in Improving the Symptoms of People with Attention Deficit / Hyperactivity Disorder; A Review Study.

[img] Text
47.pdf

Download (986kB)

Abstract

Computer-based games with high engagement and appeal, especially for children and teenagers, have been very popular. This is a great opportunity to use computer games for educational and therapeutic purposes. Therefore, in the present study, the effectiveness of computer games in improving the symptoms of people with Attention Deficit / Hyperactivity Disorder, based on a review study, was investigated. In this study, by investigation various studies and experiments on the effectiveness of computer-based games for children with ADHD, structurally and logically, stating the most important ones, and finally compiling and summarizing them. The results showed that computer-based games led to improved and consistent attention, active memory, non-verbal active memory, verbal active memory, Wexler numbers memory, cognitive flexibility, programming, information analysis, reaction time, hyperactivity, Inhibition of response, selective attention, and an important component of executive function, and ultimately improved school performance, in people with attention deficit / hyperactivity disorder. Of course, more research has shown improvement in steady/continuous attention and active memory. Therefore, this method can be used as a supplement or individually, in education and especially training, for ADHD children.

Item Type: Article
Persian Title: بررسی اثربخشی بازی¬های رایانه¬ای در بهبود علائم افراد مبتلا به اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی؛ یک مطالعه مروری
Persian Abstract: بازی¬های مبتنی بر رایانه با ویژگی درگیرکنندگی و جذابیت بالا، به ویژه برای کودکان و نوجوانان، از اقبال بسیار زیادی برخوردار بوده است. این شرایط، ظرفیت بسیار خوبی برای استفاده از بازی¬های رایانه¬ای در جهت اهداف آموزشی و درمانی می¬باشد. از این رو، در مطالعه پیش¬رو، به بررسی اثربخشی بازی¬های رایانه¬ای در بهبود علائم افراد مبتلا به اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی؛ مبتنی بر مطالعه مروری، پرداخته شد. در این مطالعه، با بررسی مطالعات و آزمایش¬های مختلف در زمینه اثربخشی بازی¬های مبتنی بر رایانه برای کودکان ADHD، به صورت ساختارمند و منطقی، به بیان مهم¬ترین آن¬ها، و در نهایت تدوین و جمع¬بندی¬شان پرداخته شد. نتایج نشان داد که بازی¬های مبتنی بر رایانه منجر به بهبود توجه پایدار و پیوسته، حافظه فعال، حافظه فعال غیرکلامی، حافظه فعال کلامی، حافظه ارقام وکسلر، انعطاف¬پذیری شناختی، برنامه¬ریزی، تحلیل اطلاعات، زمان واکنش، بیش فعالی، بازداری پاسخ، توجه انتخابی، و مولفه مهم کارکرد اجرایی، و در نهایت بهبود عملکرد مدرسه، در افراد مبتلا به نارسایی توجه / بیش فعالی می-گردد. البته پژوهش¬های بیشتری بهبود توجه پایدار و پیوسته، و حافظه فعال را نشان داده است. بنابراین می¬توان از این شیوه به صورت مکمل یا انفرادی، در آموزش¬های رسمی و به ویژه غیر رسمی، برای کودکان ADHD سود فراوانی بُرد.
Subjects: Divisions > Conferences > International Conference on Exceptional Children-September 2020
Conferences > International Conference on Exceptional Children-September 2020
Divisions: Conferences > International Conference on Exceptional Children-September 2020
Subjects > Conferences > International Conference on Exceptional Children-September 2020
Date Deposited: 01 Feb 2021 06:32
Last Modified: 01 Feb 2021 06:32
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/12741

Actions (login required)

View Item View Item